Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket rasar man?


Ämnesstartare

tygskor:

MEN VAD.. Typ vad för slags mat, hårdmackor/fil? eller bara frukt. Jag vill se snabba resultat

Är väl bara att kolla på näringsinnehållet på paketet? Eller kolla upp på nätet. Lite får du allt jobba själv fröken lilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti_92:

gjorde det förra året, gick ner 4.5 kg på en vecka

Det där är dock inte en hälsosam viktnedgång. ~1-2 kg i veckan är ganska lagom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl på. själv har ja rätt lätt för att gå ner i vikt efetrsom jag tränar.

dessutom gör svält att:
*din kropp blir stressad och det samlas fett på magen
*du förlorar massa muskelmassa och därmed blir du slapp med lägre ämnesomsättning
*du får sömnproblem=tjockare
*du får risigare hår, ful hy, blir blek och får matt hud
*du förlorar mkt vattenvikt vilket inte ens ger så mkt resultat på kroppen, bara för att vikten går ner behöver man inte bli smalare


   
SvaraCitera

Det här är bara ett exempel men vill du gå ner i vikt, på ett hälsosamt sätt och fortfarande går bra så funkar det här för mig i alla fall.

Frukost: 2 knäckebrödsmackor eller grovt bröd med kalkon och grönsaker, fil, juice eller mjölk.

Mellanmål: En frukt

Lunch: Halva tallriken med grönsaker, en fjärdedel pasta, ris eller potatis och en fjärdedel kyckling eller kött. Mjölk som dryck, eller vatten.

Mellanmål: En frukt

Middag: Ungefär samma som lunchen.

Det tycker jag är ganska lagom, om man behöver gå ner i vikt på rätt sätt. Men jag vet ju inte om du ens behöver gå ner i vikt, men det här är rätt hälsosamt i alla fall.

Också tar du en snabb promenad på 30 minuter varje dag och två gånger i veckan så tränar du något riktigt jobbigt, typ spinning, jogging, lagsport eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt oss räkna[party]

blåbärssoppa innehåller 45 kcal/100g, så äter du 3 dl sånt per portion är det 135 kcal/portion, dvs 270 kcal/dag. sen ett äpple tror jag innehåller ca 50 kcal. och 3*50=150. och 150+270=420kcal/dag.

om du är tjej och ungefär normalviktig borde du förbruka ca 1800 kcal/dag, det ger dig alltså ett dagligt kaloriunderskott på 1800-420=1380. alltså 9660 kcal i veckan

ett kilo kroppsfett innehåller ca 7000 kcal. så en sådan diet borde alltså gör att du går ner ca 9660/7000= 1.38 kilo i veckan[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

MEN VAD.. Typ vad för slags mat, hårdmackor/fil? eller bara frukt. Jag vill se snabba resultat

vad man äter spelar inte någon roll, det som spelar roll är bara mängden kalorier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Det finns begränsningar för hur mycket kroppsfett man kan tappa per dygn. Du kommer tappa mycket annat än "fett" på din diet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

§10. Så kallat ”thinspiration”-material är inte tillåtet att publicera på sajten. Detta innefattar bilder, avatarer, kaloriräknare, tips och trix på hur man döljer sin sjukdom, länkar till pro-ana-sajter, dagliga matrutiner mm. Allt sådant material kommer konsekvent att raderas. Vi hänvisar istället de som lider av någon slags ätstörning till våra vänner på Anorexi- och bulimikontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera