Aviseringar
Rensa alla

hur mycket rymmer 8 GB?


Ämnesstartare

jag funderar på att köpa en i-pod touch med 8 GB minne, men ungefär hur många låtar rymmer den egenrligen?
och är det ngn som har en sån i-pod som vet om den är bra elr om de är för lite minne, berätta allt ni vet!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

8 GB / 3-5 MB? inte så svårt.


   
SvaraCitera

Räkna med ~3 timmar musik per gigabyte.

1 MB ~ 1 minut musik.


   
SvaraCitera

Skulle chansa på kanske 1800 låtar? :S


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

Räkna med ~3 timmar musik per gigabyte.

1 MB ~ 1 minut musik.

Huh?

1 Gb = 1024 Mb
1 Mb = 1 minut
1024 Mb = 1024 minuter
1024/60 = 17
1 Gb = 17 timmar


   
SvaraCitera

jag spelar endast i .m4a i ipoden (konverterat från flac) så jag får väl plats med ungefär 1/15 av det ni får [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en ipod touch med 8GB minne 🙂 jag tycker att dom är skitbra <3 asså jag kan ju säga att dom rymmer väldigt mycket... vet inte hur många timmar musik jag hade förut men mycket iallafall :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumstrut:

jag har en ipod touch med 8GB minne 🙂 jag tycker att dom är skitbra <3 asså jag kan ju säga att dom rymmer väldigt mycket... vet inte hur många timmar musik jag hade förut men mycket iallafall :S

okej, har du filmer på den åxå? occh kan man gå in på internett gratis? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillascha:

okej, har du filmer på den åxå? occh kan man gå in på internett gratis? 🙂

har aldrig haft filme på den men jag har haft flera avsnitt av how I met your mother 🙂

och ja du kan gå in på internet gratis om du har ett tillgängligt, som hemma t ex ^^ fast jag använder min i skolan också 😀


   
SvaraCitera

Åtta:

Huh?

Tänkte helt fel där [blush]
Men 1 min ~ 1 MB


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumstrut:

och ja du kan gå in på internet gratis om du har ett tillgängligt, som hemma t ex ^^ fast jag använder min i skolan också 😀

okeej tack 😀


   
SvaraCitera

Jag hoppas att du bara tankar ner musik i FLAC format! All MP3 suger rejält. [sad]

FLAC är för proffs... MP3 för amatörer. [bigsmile]


   
SvaraCitera

lillascha:

jag funderar på att köpa en i-pod touch med 8 GB minne, men ungefär hur många låtar rymmer den egenrligen?

ipod* Skippa understrecket. Och ett tips är allt att använda ​Google, söka på Ipod Touch och välja den FÖRSTA länken. Det första som står på sidan är en beskrivning av ipod touch 8GB där det står: "1750 låtar
10 timmars videouppspelning"

Hur svårt var det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

ipod* Skippa understrecket. Och ett tips är allt att använda Google, söka på Ipod Touch och välja den FÖRSTA länken. Det första som står på sidan är en beskrivning av ipod touch 8GB där det står: "1750 låtar
10 timmars videouppspelning"

va är google? HA HA HA
tackändå


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

ag hoppas att du bara tankar ner musik i FLAC format! All MP3 suger rejält.

FLAC är för proffs... MP3 för amatörer.

Finns mycket mer på mp3. FLAC är lite jobbigt. [sad]


   
SvaraCitera