Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket ska en som är 185cm väga?


Ämnesstartare

elverpigen:

nyårslöfte att bli ätstörd innan 2012 tar slut?

Nej men jag hade däremot att fixa alla fel tills jag blir nöjd med mig själv


   
SvaraCitera

70 är bra, man är inte det minsta tjock då. Om man föredrar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

55 kg.

Ett BMI på 16,1 alltså.
Det är ju undervikt. [sad]

Allt mellan 62 kg och 85 kg är ju okej att väga.


   
SvaraCitera

1337:

Vill gärna veta hur mycket ni tycker att en 13 årig tjej som är 185 cm som vill vara smal ska väga?

Varför söker du inte bara upp en hemsida som kan räkna ut ditt BMI (kan göras via google)? Att du vill bli smalare är nog inte en bra idé då du som sagt inte utvecklats färdigt. Vill du gå ned så att du ligger på -19 i BMI kan du ha en ätstörning.

Jag tror alla på UM håller med mig när jag säger att du inte bör gå ned mycket i vikt, om ens lite. Det vet du nog om.

Kram!


   
SvaraCitera

Nej men kan ni sluta med BMI, ett värdelöst verktyg! Istället tänk; hindrar min kropp mig från att göra det jag vill? (typ är jag för tjock/smal för att orka träna/plugga whatever?) Eller om du måste få ett svar som handlar om utseende; kolla spegeln istället för vågen.

Man kan inte lite på BMI


   
SvaraCitera

1337:

Formar hellre mig tills jag är snygg än att nöja mig med något halvbra.

Men du är okej med att nöja dig med en kropp, hjärna och fysisk utveckling som fungerar halvbra? För bantning jävlas rätt rejält med kroppen i allmänhet och i synnerhet hos unga personer som fortfarande utvecklas.


   
SvaraCitera

75-90 kanske, beroende på kroppsform


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergartner:

Varför söker du inte bara upp en hemsida som kan räkna ut ditt BMI (kan göras via google)?

Jag vet vad jag bör väga enligt bmi och jag vill väga mindre än det men mina kompisar säger att den vikten är helt sjuk så jag vill veta vad ni säger utan att veta vad min målvikt är.)

kindergartner:

Vill du gå ned så att du ligger på -19 i BMI kan du ha en ätstörning.

Kan säga att det är mindre än 19 i bmi som är det jag vill väga. Jag har spytt upp mat med mening i smalhets syfte men man har ingen ätstörning bara för det.

kindergartner:

inte bör gå ned mycket i vikt, om ens lite.

Det är ungefär 30 kilo jag vill gå ner. Jag är precis i mitten av min bmi mätare just nu. Men jag tycker jag är alldeles för tjock nu.

micitic:

Eller om du måste få ett svar som handlar om utseende; kolla spegeln istället för vågen.

Spegeln säger att jag ska gå ner rejält. Jag är precis i mitten av min bmi mätare på bmitest.se. så bmi säger i princip att jag inte behöver. Men jag gör det för att vara snygg och inte hälsosam så...

mediakatt:

Men du är okej med att nöja dig med en kropp, hjärna och fysisk utveckling som fungerar halvbra?

Just nu vill jag bara ha bort all tjockhet bara. skulle dricka ur toan för det nu.

debepe:

75-90 kanske, beroende på kroppsform

Jag väger mindre än det nu ju? 😮


   
SvaraCitera

1337:

men mina kompisar säger att den vikten är helt sjuk

Tror du vi på UM kommer säga något annorlunda?

1337:

Kan säga att det är mindre än 19 i bmi som är det jag vill väga. Jag har spytt upp mat med mening i smalhets syfte men man har ingen ätstörning bara för det.

Du har en ätstörning eftersom din syn på mat och vikt är störd utifrån vad som är hälsosamt och normalt. Jag avråder dig att fortsätta försöka gå ned i vikt. Det är inte skönt och din kroppsform kommer inte betyda någonting när du ligger på sjukhus eller är som inlåst hemma för du inte orkar ta dig upp från sängen på morgonen. Det har jag fått lära mig på det hårda viset, genom att gå ned till 38 kg och sedan behöva tvingas gå upp väldigt snabbt (och absolut inte smärtfritt) för att inte dö. Efter all tid och energi jag lagt ned på att svälta och lida.

Jag antar att jag inte kommer kunna övertyga dig till att sluta, men du kommer inte uppskatta dig själv mer då du nått ditt mål, för den mållinjen kommer sjunka mer och mer. Du kommer börja isolera dig själv, ditt beteende kommer såra alla i din omgivning och din kropp kommer förstöras. Jag jobbar fortfarande för att få min mens tillbaka för att en dag kunna få barn, men det verkar som om jag förstört den chansen.

Gör dig själv en tjänst och tänk efter, för att svälta och spy är din genväg till en tidig död och ett väldigt ensamt liv.


   
SvaraCitera

1337:

Men jag gör det för att vara snygg och inte hälsosam så...

Skitsmal kropp är vidrigt. Ser varken snyggt eller hälsosamt ut. [no-no]

Ät och träna istället. [smile]


   
SvaraCitera

1337:

Jag väger mindre än det nu ju? 😮

Är du verkligen så förvånad? Hur många gånger vill du höra att du redan är smal?


   
SvaraCitera

Närmare 80 tror jag, själv är jag 185 och väger 78 [smile]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Exner

Är du f eller p?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikten jag vill ha är mellan 45-50 kilo


   
SvaraCitera