Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket snålare ni UMare?


Ämnesstartare

fistforfight:

You got a point...

[blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Jag tar med egen kasse till affären, det kanske ses som snålt? Gör det dock för att vara miljövänlig

Jag och Emil brukar också ta med egen kasse när vi kommer ihåg, mest för att vi inte har plats för alla kassar [blush]

För övrigt så ser jag mig inte som snål alls, förutom när jag är fattig (vilket jag allt som oftast är), men då räknas det ju inte riktigt som snålt, då måste man ju hålla hårt i pengarna [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt så ser jag mig inte som snål alls, förutom när jag är fattig (vilket jag allt som oftast är), men då räknas det ju inte riktigt som snålt, då måste man ju hålla hårt i pengarna [no-no]

Om man då uppfattar snålhet som nåt icke statiskt utan nåt som beror på hur mycket pengar man har, är det då snålt av Kamprad om han köper en Ferrari för fem miljoner trots att han har mycket mer? Borde han då begära att karossen ska vara i guld för att inte verka snål? Vilket han ju iofs tydligen är btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper typ skor en gång om året. Mina föräldrar står dock för inköpen av mat osv och de köper alltid en plastkasse med sig, vilket är bra för mig eftersom jag då kan använda dessa i min papperskorg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

vilket är bra för mig eftersom jag då kan använda dessa i min papperskorg.

Du sparar nästan in två-siffriga belopp där!!![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

älgkött

[love]
Edit: beror på. Kläder och sånt snålar jag på för att jag tycker det är bamsetråkigt att handla sånt. När det är nåt jag verkligen vill ha så kan jag lägga extrapengar på det om det betyder att jag får det snabbare än om jag skulle välja ett billigare alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får ursäkta att tråd-titeln blev helt efterbliven..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper inte alls media (film, musik, tidningar, tv-licens), snålar som fan på resor (plankar/köper barnbiljetter) och hatar att fylla på mobilen. I övrigt snålar jag inte på så mycket alls, inte ens när jag ska köpa toapapper, som ju är det tråkigaste i världen att köpa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inga pengar att snåla med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nu ljuger du!

Okej
Jag brukar tigga pengar av mina föräldrar och om jag vill ha t.ex ny hårfärg hänger jag med mamma till affären o ber snällt
även fast jag har egna pengar osvosv
o sånt där
o brukar tigga till mig choklad med varje gång

laddar ner film musik o sånt, ljuger om min ålder när jag ska köpa tågbiljetter [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

återanvänder te-påsar

fistforfight:

går omkring i söndertrasade gympadojor

Nintendo:

tar med egen kasse till affären

Men är fattig, inte snål, snarare slösaktig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

tigga pengar av mina föräldrar och om jag vill ha t.ex ny hårfärg hänger jag med mamma till affären o ber snällt
även fast jag har egna pengar osvosv
o sånt där
o brukar tigga till mig choklad med varje gång

laddar ner film musik o sånt, ljuger om min ålder när jag ska köpa tågbiljetter

Busted!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Busted!

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Men är fattig, inte snål, snarare slösaktig

Trodde det bara var ett överdrivet exempel då jag drog upp tepåsarna..Kändes nästan för bra.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Trodde det bara var ett överdrivet exempel då jag drog upp tepåsarna..Kändes nästan för bra.[shake]

Varför skulle man inte göra det? De fungerar lika bra andra och kanske tredje gången också.


   
SvaraCitera