Aviseringar
Rensa alla

hur mycket syns det?


Med tanke på den raka och ärliga kommentaren du fick så ser du säkert ut som ett vandrande benrangel.


   
SvaraCitera

Jag hade en period för ett år sen då jag slutade äta. Gick ner från ungefär 48-43 på ungefär 2 veckor och det syntes ganska väl.

Så ja, 17 kilo lär synas.


   
SvaraCitera

Complicated:

Med tanke på den raka och ärliga kommentaren du fick så ser du säkert ut som ett vandrande benrangel.

Schyst? ;o


   
SvaraCitera

Före och efterbild 🙂


   
SvaraCitera

Complicated:

Med tanke på den raka och ärliga kommentaren du fick så ser du säkert ut som ett vandrande benrangel.

SOm denna kommentaren, kommer nog ifrån någon som själv är osäker på om hon är tillräckligt smal själv, och kanske försöker acceptera sin vikt men istället blir dom hon hatar som har retat henne för hennes vikt och börjar reta smala personer istället...

FAST, det är bara en teori, av personliga erfarenheten blir man ofta som dom man kämpar emot.

Vozrozhdenie:

Du tror allvarligt på att en som förmodligen var normalviktig från början, och går ned 20 kg, att det inte skulle synas? [confused]

Samma med den här personen, men jag tror inte att det handlar om att han har blivit mobbad för sin vikt i detta fallet..
Teoriserar att det handlar om någonting annat... utseende?


   
SvaraCitera

Isabella:

Schyst? ;o

bara ärlig.

JoElite:

SOm denna kommentaren, kommer nog ifrån någon som själv är osäker på om hon är tillräckligt smal själv, och kanske försöker acceptera sin vikt men istället blir dom hon hatar som har retat henne för hennes vikt och börjar reta smala personer istället...

Inte ett dugg. Jag är smal och det vet jag 🙂 Skulle dock hellre vilja vara kurvig! Sjukt snyggt äre... tyra banks typ.. nåja.
Jag har däremot en bästa vän med ätstörning. Samt så har jag, tidigare, bantat och skit. Jag slutade dock i tid, hann aldrig få någon riktig ätstörning.
Sen att jag är väldigt rak på sak och smått elak kan jag däremot hålla med om.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

JoElite:

FAST, det är bara en teori, av personliga erfarenheten blir man ofta som dom man kämpar emot.

Tycker du borde ta det lite lugnt med dina förutfattade meningar om folk du inte känner.


   
SvaraCitera

Complicated:

bara ärlig.

Förstod det men du kanske kunde sagt det på ett trevligare sätt.


   
SvaraCitera

Complicated:

Sen att jag är väldigt rak på sak och smått elak kan jag däremot hålla med om.

Gött att höra att du inte menade att vara elak..
MEn man ska vara försiktig att vara för elak mot personer med psykiska sjukdomar, särskilt om man inte visar att man skojade/jävlades lite, har en mamma med depression, vet lite hur personer med psykiska problem kan må när man jävlar för mycket med dom..

Och anorexia är en psykisk sjukdom, gillar den min lärare berättade (han är en amerikansk konstnär )
Han hade haft en grupp med personer som har olika psykiska sjukdomar, så var det en kille som hade två papper att måla med, på ena gjorde han massa prickar och klad och så, och på andra målade han en båt man såg igenom ett fönster...
Min lärare John gick fram till han och tittade nyfiket på vad han höll på med, så sa han, Look John, this is me ( pekade på den fina målningen )
and this is my sickness ( och pekade på kladdet )

försök att förstå att hon är en person med sin sjukdom som ett hinder, hon står egentligen bakom den och försöker slå sig fri, hon är inget benrangel, hon är personen som kämpar emot sin sjukdom..
Fast jag förstår att du inte menade att vara jätte elak, men kan verka så om du inte förklarar att du skojjar 🙂


   
SvaraCitera

JoElite:

Samma med den här personen, men jag tror inte att det handlar om att han har blivit mobbad för sin vikt i detta fallet..
Teoriserar att det handlar om någonting annat... utseende?

ELLER, så sa han så för att det är Ganska självklart att 20 kilo viktnedgång på en normalbyggd människa syns ganska regält. Men han har dock lite brist på kunskap då han kanske inte vet att en person med anorexia ser sig själv orealistiskt tjock..


   
SvaraCitera

Isabella:

Förstod det men du kanske kunde sagt det på ett trevligare sätt.

Varför göra något så otrevligt som en ästörning trevlig? Du förstör ju dig själv, du blir inte direkt vacker om du tror det. Förlåt med du blir ju ett benrangel, om du inte redan är det. Det är ju äckligt. Inget att sträva åt alls.
Kämpa, bli frisk. Ät och må bra. Var stolt över din kropp! Den är den enda du har, så det är lika bra att acceptera den som den är skapt.

Fast jag tror iof att det brukar ligga en bakomliggande orsak till ätstörningar förutom en sjuk idealbild.


   
SvaraCitera

JoElite:

MEn man ska vara försiktig att vara för elak mot personer med psykiska sjukdomar, särskilt om man inte visar att man skojade/jävlades lite, har en mamma med depression, vet lite hur personer med psykiska problem kan må när man jävlar för mycket med dom..

Jag skojade inte alls. Var bara ärlig. Jodå tack jag vet, jag har själv både ångest och depressionsproblem som jag medicineras mot. Kanske därför jag inte känner så mycket empati. Jag blir faktiskt mest arg när tjejer bantar sönder sig själva när det finns människor som dör av riktig svält. Skrev ett blogginlägg om det nyss, läs om du vill så kanske du förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera

Complicated:

Varför göra något så otrevligt som en ästörning trevlig?

Ne men förlåt så mkt 😉 Jo tack ja vet redan det.
Håller med om det sista kämpa,bli frisk & de !


   
SvaraCitera

Complicated:

Jag blir faktiskt mest arg när tjejer bantar sönder sig själva när det finns människor som dör av riktig svält.

i lands problem suger x)
dom är så jävla icke allvarliga och ändå mår folk så dåligt av dom..
Helt sjukt är det..
håller med dig men när man pratar med dom måste man ta dom på allvar, du kan kanske själv relatera till hur det känns för dig när folk inte litar på hur dåligt du mår..
Eller?
( ska läsa din blogg 😀 )


   
SvaraCitera

szara:

ELLER, så sa han så för att det är Ganska självklart att 20 kilo viktnedgång på en normalbyggd människa syns ganska regält.

Men man får döma personer med psykiska problem med en nypa salt, om man är ute efter att få personen att må bra så är det fel taktik att dumförklara dom, och om man är ute efter att få dom att må dåligt så kommer personer som jag och backar dom x)

szara:

Men han har dock lite brist på kunskap då han kanske inte vet att en person med anorexia ser sig själv orealistiskt tjock..

verkar som det japp 😛


   
SvaraCitera

JoElite:

verkar som det japp 😛

Ja precis, brist på kunskap. Där är förklaringen så han var inte ute efter att varken trycka ner eller få personen att må dåligt. Han var bara förvirrad pga brist på kunskap. Haha 🙂

*uträtt* 😉


   
SvaraCitera