Aviseringar
Rensa alla

hur nödvändigt tycker du att det är att trycka ner någon till förmån för ditt eget låtsasvälbefinnande på en skala från ett till tio?


Ämnesstartare

en genuint ställd fråga

får du ut någonting av att behandla folk på ett sätt som sårar och gör någon ledsen?

kan du se dig själv i ögonen efter att du åsamkat någon annan dåligt mående och jobbiga känslor?


   
Citera
Ämnesstartare

0.0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På en basis, så nej, alltså 0. Men finns ju många situationer när man känner sig så jävla lycklig för man gav nån det dem "förtjänat".  Jag tycker det kan kännas nödvändigt ibland även om det är fel.

Ett exempel kan ju vara den där videon som blev virral för ett tag sen när en mobbad litte rundare unge piledriva sin mobbare i golvet. Den handlingen är la kanske inte rätt aktion enligt många, men det känndes jävligt gött att se han ge igen. Lite den känslan.

 

Om man kan se sig själv i ögonen är väldigt situationellt ut efter vad som hände. Men vet jag att jag har gjort fel, vilket antagligen är det svåra för många att komma fram till. Så hade jag känt mig djupt besviken på mig själv.


   
SvaraCitera
reben

ibland ?? e inte så snäll =( 

dålig mänska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte om den inte gjort mig illa först. Jag är en sån som hämnas,  men jag startar sällan storbråk osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går igång på det


   
SvaraCitera

Jag sårar aldrig någon avsiktligt, men det har hänt ett par ggr att jag har sårat eller gjort någon ledsen ändå, och då mår jag jätte dåligt och får dåligt samvete och allt det där. Men om man till exempel vill avbryta ett förhållande med någon pga att man inte kmr överens osv, tycker jag att man har rätten till att göra det även om det sårar den andra. Anledningen till att man gör slut att ju oftast inte för att såra någon eller göra den personen ledsen. Iaf inte när det gäller mig, vet inte hur det är för andra. 


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin: kan du se dig själv i ögonen efter att du åsamkat någon annan dåligt mående och jobbiga känslor?

ja

:$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Men finns ju många situationer när man känner sig så jävla lycklig för man gav nån det dem "förtjänat".  

*du

reben:
ibland ?? e inte så snäll =( 

dålig mänska

e du ju

Carolineelisabeth95:
Inte om den inte gjort mig illa först. Jag är en sån som hämnas,  men jag startar sällan storbråk osv

varför hämnas du?

shatter:
Jag sårar aldrig någon avsiktligt, men det har hänt ett par ggr att jag har sårat eller gjort någon ledsen ändå, och då mår jag jätte dåligt och får dåligt samvete och allt det där. Men om man till exempel vill avbryta ett förhållande med någon pga att man inte kmr överens osv, tycker jag att man har rätten till att göra det även om det sårar den andra. Anledningen till att man gör slut att ju oftast inte för att såra någon eller göra den personen ledsen. Iaf inte när det gäller mig, vet inte hur det är för andra. 

fast nu pratar jag inte om att såra genom en handling som "kan" göra någon ledsen, jag pratar om att medvetet trycka ner någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har personen i fråga inte gjort något så blir jag ledsen och undrar vad fan jag håller på med. Men har människan i fråga gjort något så tycker jag det är nödvändigt att trycka ner fanskapet. Hårt mot hårt. Öga för öga.


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin: jag pratar om att medvetet trycka ner någon

okej, det gör jag inte. eller har nog gjort det mot syrran i ett försök att skaka lite känslor i henne, fungerar dock inte då hon inte ens märkte det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
ibland ?? e inte så snäll =( 

dålig mänska

ja? du har rent ut sagt mobbat mig under min tid på um. valde att avstå umträffen i malmö bara för att du kommer vara där.

dock så känner jag på mig att du inte hade vågat säga nåt irl till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandor:
Har personen i fråga inte gjort något så blir jag ledsen och undrar vad fan jag håller på med. Men har människan i fråga gjort något så tycker jag det är nödvändigt att trycka ner fanskapet. Hårt mot hårt. Öga för öga.

varför?

shatter:

okej, det gör jag inte. eller har nog gjort det mot syrran i ett försök att skaka lite känslor i henne, fungerar dock inte då hon inte ens märkte det. 

vill du att någon ska känna samma dåliga känslor som du har känt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

varför?

för annars blir man sedd som en mes. personen som varit elak kommer undan med det och tror att det är bra. man måste ryta till så att personen i fråga fattar att den gjort fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandor:

för annars blir man sedd som en mes. personen som varit elak kommer undan med det och tror att det är bra. man måste ryta till så att personen i fråga fattar att den gjort fel.

det bidrar till att personen blir frustrerad över att man behandlar den illa och så har ett problem blivit flera. bättre att prata. 


   
SvaraCitera