Aviseringar
Rensa alla

Hur övertalar jag mina föräldrar att skaffa hund


Ämnesstartare

Har länge velat skaffa en till hund har haft många hundar.Tips hur jag övertalar dem?


   
Citera

Vilka är deras motargument?


   
SvaraCitera

Har dina föräldrar tid att ta hand om hunden genom att gå ut med den flera gånger om dagen? Har du tid att göra det?
Har ni ekonomin som behövs till det? Med både veterinär och mat och diverse saker till hunden.

Det finns många frågor som behövs ses över innan man tar beslutet att skaffa en kund.


   
SvaraCitera

Har ni flera hundar nu? Då kanske det intw är så smart. Jag fick visa intresse och läsa på innan om många olika raser. Nu har vi en cockerpoo. Som vi trodde var 6 år och försäkrad, men han är 7 vilket innebär att det inte går att försäkra honom nu. Så om ni skaffar kolla stamtavla och veterinärgrejer


   
SvaraCitera

Det är ett jävla ansvar med hund. En valp är värre än en bebis och kräver mycket uppmärksamhet. 

- Ekonomi

- Ansvar

- Tid

Är enligt mig som hundägare dom största grejerna att ta hänsyn till. 

Så känner du att du kan ta hand om en krabat som den nedanför så bara hoppa på dina föräldrar och berätta exakt hur du skall göra. Samt LÄS på om hundar. Ser för många under stimulerade hundar now days.

Och ja detta är min bebis september 2013.

1186069_10201358476357279_1436321059_n_0


   
SvaraCitera

vad du behöver är terapi inte en till sällskapsslav


   
SvaraCitera

Har haft typ femtioelva hundar. Om inte dina föräldrar vill ha en till acceptera det, du kan skaffa en när du har egen bostad.


   
SvaraCitera

Det är en levande varelse som kräver tid, kunnande och pengar, så det är en rätt stor grej att skaffa djur. Vill inte de som har huvudansvaret och pengarna inte det så måste du respektera det och nöja dig med att passa andras hundar ist.


   
SvaraCitera

Oftast så har de vuxna en hjärna att tänka med, man ska lyssna på dom i så fall.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tips!: Gå upp massor i vikt och bli riktigt fet

Sedan säger du till dina föräldrar att du vill skaffa hund. Du lägger då fram alla tidigare anledningar och kan nu även lägga till att du skulle behöva gå ner i vikt och att en hund skulle vara perfekt eftersom du då blir illa tvungen att gå promenader ett par ggr per dag! 


   
SvaraCitera

fuck hundar hoppas att typ det kommer en synda flod som dränker alla gående sopphögar 


   
SvaraCitera

säg att du ska göra varmkorv av den 


   
SvaraCitera

Ett nej är ett nej.


   
SvaraCitera