Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta är du glad?


Ämnesstartare

isola: Är du manodepressiv eller kan det bli så ändå?

Det är under utredning. Men i och med att jag har Aspergers, innebär det också att jag har mycket lättare att pendla kraftigt i mina affektiva upplevelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

som vad?

Flera olika orsaker jag inte känner för att gå in på i ett publikt forum, är jag rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-Chibibbi:

Flera olika orsaker jag inte känner för att gå in på i ett publikt forum, är jag rädd.

men du är anonym


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ofta varje dag ELLER hur länge varje dag dvs hur många timmar varje dag?

Var är motsatsen till att vara glad? Att inte vara glad? Eller att vara ledsen? Kan man inte vara neutral dvs varken glad eller ledsen? Vad är man i så fall om man är förbannad? Varken glad eller ledsen. Kanske bara uppretad!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-Chibibbi:
Ingen dag, typ. Inte genuin, oprocesserad och hjärtlig sådan. 

hmm. tänker mig att genuin glädje borde vara processerad: bearbetad och integrerad. så att man kan hantera den och kanalisera produktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: hmm. tänker mig att genuin glädje borde vara processerad: bearbetad och integrerad. så att man kan hantera den och kanalisera produktivt.

menar processerad som i "framtvingad". en liknelse skulle vara exempelvis när man är jättearg men befinner sig i en situation där man inte kan visa det, och då måste så kallat "le genom tänderna".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

men du är anonym

Inte ett dugg längre, haha. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-Chibibbi:

menar processerad som i "framtvingad". en liknelse skulle vara exempelvis när man är jättearg men befinner sig i en situation där man inte kan visa det, och då måste så kallat "le genom tänderna".

ah, då förstår jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glädjerus upplever jag ytterst sällan, men tillfreds med livet är jag väl några gånger om veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är mest ledsen nuförtiden. fast har hemskt glädjefyllda stunder också. det är svart eller vitt för mig.


   
SvaraCitera
mynona

Men timmar går inte att uppskatta. Jag blir glad vid interaktion med stimulerande människor och vid några specifika upplevelser. Det händer ibland. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöjd m livet: 89% av tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
nöjd m livet: 89% av tiden

vad saknas till den där sista %en innan 90??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

vad saknas till den där sista %en innan 90??

svårt att definera men de e nåt.. berättar när ja har kommit på d
tror dock ingen av mina nära skulle hålla me mig om siffran


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

svårt att definera men de e nåt.. berättar när ja har kommit på d
tror dock ingen av mina nära skulle hålla me mig om siffran

dom kanske säger 56 %? elelr 74 %


   
SvaraCitera