Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta äter du frukt och grönsaker?


Ämnesstartare

isola: men vitaminbist kan du ändå få *skräms*

har/hade extrem d-vitaminbrist. borde ta tabletter nu apropå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter bananer 5 gånger i veckan minst då jag gymmar 5 gånger i veckan och grönsaker i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: vad brukar dina frukostar bestå av?
jag brukar oftast  äta en banan, en macka och lite nyponsoppa men det känns rätt enformigt

Äter nästan alltid knäckemacka med ost, gurka och tomat på. Äter oftast en avokadohalva också. Äter ägg om jag är extra hungrig, då kan jag göra en omelett med grönsaker. Typ paprika, zucchini, champinjoner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:

Äter nästan alltid knäckemacka med ost, gurka och tomat på. Äter oftast en avokadohalva också. Äter ägg om jag är extra hungrig, då kan jag göra en omelett med grönsaker. Typ paprika, zucchini, champinjoner. 

Jag tycker att jag får lite svårt att andas av ägg, fast det kanske bara är inbillning. Jag mår lite dåligt av äggindustrin också så jag äter inte gärna ägg men jag kan testa med bra ägg (menade ej att du köper burägg obs) och se om det är bra frukostmat för min magge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

har/hade extrem d-vitaminbrist. borde ta tabletter nu apropå.

fick du utskrivet eller skulle du köpa själv?
jag hade järnbrist och läkaren ba "men hitta något..kosttillskott där det står något om järn eller så.." och bytte ämne. det kändes ej så seriöst 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fick du utskrivet eller skulle du köpa själv?

fick utskrivet. ska ta blodprov nu igen inför add-utredning.

isola: jag hade järnbrist och läkaren ba "men hitta något..kosttillskott där det står något om järn eller så.." och bytte ämne. det kändes ej så seriöst 🙁

järnbrist har stor inverkan. dum läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

fick utskrivet. ska ta blodprov nu igen inför add-utredning.
järnbrist har stor inverkan. dum läkare.

ja det kändes dumt, men jag har en burk receptfritt kosttillskott jag brukar ta ibland. med betoning på ibland då jag blir galet trött av dem.
hon gav mig en utskrift på alla mina värden så att jag kan konsultera dr. google om jag känner för det (fast det var nog inte hennes avsikt)
tog fram pappret nu och ser att referensramen är 9-34 och jag har 12


   
SvaraCitera
KSENIA

ÄTER S.K. PEDAGOGISK LUNCH PÅ JOBB1 VARJE DAG UTOM LÖR-SÖN SOCH DÄR INGÅR 1 HELT SALLADSBORD. MÅR ASBRA!!!!!

isola: Jag tycker att jag får lite svårt att andas av ägg, fast det kanske bara är inbillning.

JAG BLIR ILLAMÅENDE AV ÄGG :(((( KÖPER JÄMT EKOLOGISKA _OM_ JAG ENS KÖPER, OCH NÄR JA G ÄTWR DOM MÅR JAG SOM SAGT ILLA. TROR EJ ATT JAG ÄR GJORD FÖR ATT ÄTA ÄGG. MÅR ILLA BARA AV TANKEN UUUUUUH


   
SvaraCitera

När jag bodde hemma hos mamma åt jag grönsaker varje dag. Nu är jag ganska dålig på det, får väl skylla på att jag är lite lat och inte alltid orkar göra sallad. Rodnar 

tycker egentligen om att äta grönsaker, men min pojkvän gör det inte, och då känns det ibland ovärt att köpa hem något som bara jag kommer att äta


   
SvaraCitera
Åtta

isola: Äter mycket grönsaker och frukt varje dag

Jag decimerar fruktskålarna på jobbet varenda dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni borde göra grönsaksjuice och dricka de jätte nyttigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Äter lite frukt/och/eller grönsaker varje dag

Tror jag, var går gränsen för mycket!? Äter grönsaker till lunch varje dag pga finns sån där salladsbuffé i skolan och tar alltid en å annan frukt hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken söt pojke.

äter grönsaker varje dag, gillar nt frukt så mkt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Äter lite frukt/och/eller grönsaker varje dag

oftast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För sällan 🙁


   
SvaraCitera