Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta bajsar din hund?


Ämnesstartare

Min vovve uträttar sina behov minst 6 gånger om dagen och ofta börjas det vid 5-6-tiden på morgonen. Ibland mitt i natten.
Hur tidigt måste du gå ut med din hund? Och hur många gånger dagligen? Är min hund onormalt bajsnödig? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Det låter som att din hund har problem med magen.

Men vad vet jag? Jag har bara katter, och de sköter det där alldeles själva.


   
SvaraCitera

När jag bodde hemma och hade hund så bajsade hon typ två gånger om dan.

Åtta:

Men vad vet jag? Jag har bara katter, och de sköter det där alldeles själva.


   
SvaraCitera
ziiesh

alltså.. var typ extramatte förut och gick med två små i princip varje dag. Då var det ju 3 promenader och 1-2 ggr varje promenad..

Åtta:

Det låter som att din hund har problem med magen.


   
SvaraCitera

hundar brukar bajsa ung 2,3 gånger om dagen.


   
SvaraCitera

typ 2-3


   
SvaraCitera

1-2 ggr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeon:

Hur tidigt måste du gå ut med din hund? Och hur många gånger dagligen? Är min hund onormalt bajsnödig? [confused]

Ena kan jag gå ut med senast 13 om jag känner för det.
Den andra håller sig bara till 11.

Är ute med dom fyra gånger om dan. Den ena skiter max tre gånger om dan och den andra kan skita från 3-5 gånger.

Kolla upp fodret, om din hund är stressad och hur aktiverar du din hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

Kolla upp fodret, om din hund är stressad och hur aktiverar du din hund?

Fodret är nått billigt skräp för tillfället, men har haft andra och det var ingen skillnad. Stressad tror jag inte han är.. Möjligen aktiveras han inte tillräckligt.. Jag promenerar med honom minst 1 h om dagen.. ( jakthund som kräver mkt motion)

Det som är så konstigt är att han inte har diarré eller nått och han bajsar en normal mängd varje gång.. Han måste helt enkelt ha rekordhög metabolism :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igår bajsade hon 3-4 gånger :O Annars brukar det vara 1-2 tror jag 🙂 Inte mer än 3 iaf.


   
SvaraCitera

Oftast skiter han 4 ggr dagligen. Självklart kan det variera. Huvudsakligen ska han skita på första och sista promenaden. Jag går med honom 4 ggr dagligen. Morgon, lunch, middag och kväll.


   
SvaraCitera

Byt foder till något mindre skräprikt, min hund bajsar 2-4 ggr om dagen.


   
SvaraCitera

aeon:

Fodret är nått billigt skräp för tillfället, men har haft andra och det var ingen skillnad.

Annat är inte = bra. Prova något bra, typ Standardt (bara köttprotein och inga dåliga spannmål) kan jag rekommendera.


   
SvaraCitera

aeon:

Fodret är nått billigt skräp för tillfället

aeon:

Möjligen aktiveras han inte tillräckligt

aeon:

Jag promenerar med honom minst 1 h om dagen

Skaffa riktigt foder och byt inte foder om det inte är nödvändigt.
Och för guds skull ta hand om din hund, är det en jakthund så behöver den aktiveras mycket mer än bara en promenad.


   
SvaraCitera

Har bara en katt. Vad jag vet bajsar han ca 4 dagar i veckan, men det är vad jag ser i kattlådan. Han bajsar säkert utomhus resten av tiden.


   
SvaraCitera