Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta kan man ta muskot?


Ämnesstartare

Jag tog en kryddburk muskot igår tillsammans med lite yoghurt. Men jag bara undrar, hur ofta kan man ta muskot för att få bästa effekt/ta så lite skada som möjligt?


   
Citera

vadå "ta", blev du ens hög på nåt sätt? har testat det där när jag var liten, hände ingenting. tror man behöver färsk, men antagligen är det ovärt ändå.

varför vill du knarka muskot?


   
SvaraCitera

Det är en liten skillnad mellan dosen för att bli berusad och dö av förgiftning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Det är en liten skillnad mellan dosen för att bli berusad och dö av förgiftning.

ja, vet du hur stor skillnad det handlar om?


   
SvaraCitera

Det är nog större risk att du skadar njurarna och ev levern än att du blir påtänd av muskotnöt. För några år sedan lyckades en tidningsytgivare (MATMAGASINET) av misstag trycka fel i ett kakreceot och av misstag skriva 20 muskotnötter istället för 2 kryddmått. Tidningen fick OMG dras in då minst fyra personer fick föras till sjukhus. 
I maj 2010 fick fyra ungdomar föras till intensivvård på sjukhus efter att ha försökt droga sig på muskotnöt.
källa: https://wiki.folkbildning.net/Folkwikin/Om_narkotika#Muskot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingen:
Det är nog större risk att du skadar njurarna och ev levern än att du blir påtänd av muskotnöt. För några år sedan lyckades en tidningsytgivare (MATMAGASINET) av misstag trycka fel i ett kakreceot och av misstag skriva 20 muskotnötter istället för 2 kryddmått. Tidningen fick OMG dras in då minst fyra personer fick föras till sjukhus. 
I maj 2010 fick fyra ungdomar föras till intensivvård på sjukhus efter att ha försökt droga sig på muskotnöt.
källa: https://wiki.folkbildning.net/Folkwikin/Om_narkotika#Muskot

tack för infon! då vet jag vad jag har att vänta mig


   
SvaraCitera

varför muskotnöt när det finns ett otal dokumenterat roligare och säkrare rusmedel att välja?


   
SvaraCitera

Låser den här tråden för att undvika tips och tillvägagångsätt för självskada. Har tryckt i mig rätt mycket dumheter i mina dagar och har en rätt slapp syn på sånt jämfört med många andra, men skulle verkligen inte rekommendera muskotnöt. Det är ett i princip icke-existerande rus i förhållande till obehagen och riskerna det innebär. Ej värt det.


   
SvaraCitera