Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta köper du ny dator?


Ämnesstartare

Eller hur räknar du mannen förresten? Nytt moderkort = ny dator? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isf har jag ägt 3st på drygt 12 år 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hur länge borde en dator på 4k hålla?

Lika länge som en för 12k. Skillnaden är oftast valet av komponenter, dvs prestanda. Alla bärbara datorer riktade till konsumenter har ganska låg kvalité och slits fort om man bär runt på datorn mycket. Gissar att kukoxos datorer drabbas av mjukvarufel eftersom hon är nörd Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Eller hur räknar du mannen förresten? Nytt moderkort = ny dator? 

byter man större delen av innanmätet är det typ ny dator 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara köpt en, sedan fucka den upp sig och jag snodde mammas med trasig skärm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

ne lägger max 4k på en som kraschar efter någon år : ( en riktig nörd är smart nog att nt göra så

du är inge nörd då, du borde köpa mer nördiga datorer dock så dem inte går sööönder


   
SvaraCitera

när det behövs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Lika länge som en för 12k. Skillnaden är oftast valet av komponenter, dvs prestanda. Alla bärbara datorer riktade till konsumenter har ganska låg kvalité och slits fort om man bär runt på datorn mycket. Gissar att kukoxos datorer drabbas av mjukvarufel eftersom hon är nörd Cool

Hur uppkommer mjukvarufel ?


   
SvaraCitera

Eftersom jag använder laptops så blir det väl vart tredje eller fjärde år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6-7 gånger varje år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hur uppkommer mjukvarufel ?

typ ur virus eller rent av missbrukande användning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: missbrukande användning

Och det innebär? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Och det innebär? 

Typ att man råkar komma åt och ändra viktiga systemfiler. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid behov - vilket är ungefär:

André Vifot Haas: Vart femte år kanske.

Tjohej: Var 5:d-6:e år ungefär.

Fkpaw: ingen aning 4-5 år nått sånt ja

Vilket förvånar mig, för takten som sådana prylar utvecklas idag kändes det som att jag var ensam om att köpa ny dator så sällan...

Värsta var min första bärbara dator - 12k kostade den - grafikkortet dog några dagar efter att garantin gick ut. Nästa kostade 6k - den funkar än idag mer än 5 år senare, bara att hårddisken kraschat o jag inte fått tummen ur o fixa det än - så ja, två gånger i månaden släpar jag min stationära (även den mer än 5 år gammal, gick på 6k - GeForce GTS 250 - slå det, biatchessss Blink) efter mig till och från jobbet.

Fast det underlättar ju att jag bara behöver ta burken och inget annat, varken skärm, mus eller tangentbord, eller ens strömsladd.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Vid behov - vilket är ungefär:

Vilket förvånar mig, för takten som sådana prylar utvecklas idag kändes det som att jag var ensam om att köpa ny dator så sällan...

Hjärta

aaha vill man ha det värsta får man la köpa en ny varje eller vartannat år typ orkaaa


   
SvaraCitera