Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta läser ni böcker?


VÄNTA! Fifan vad korkad jag är... är det hur många böcker man läser under ett år? ÅÅÅÅH jag blir så trött på mig själv [sad]


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)

ah vanligtvis, ofta mer


   
SvaraCitera

Canarie:

1 -""- bok (Du röstade på detta alternativ)

Blir väl någon då och då. Läste ut en Stieg Larsson-deckare härom veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Canarie:

Mer än 5 böcker (Du röstade på detta alternativ)

mer eller mindre, det beror på hur mycker vi blir tvungna att läsa i skolan..
själv så tycker jag att böcker är ett enkelt sätt att utveckla sitt språk så jag läser så ofta jag hinner och kan vilket inte blir så ofta..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)

Har mina perioder men jag absolut älskar att läsa böcker, de flesta läser jag på min fritid, böcker är mycket bättre än TV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Canarie:

0 skönlitterära böcker (Du röstade på detta alternativ)

Ack den som hade tid med det. =(
Blir väl snarare några få om året. Har inte läst någon skönlitterär bok sedan jag läste uppgörelsen av John Grisham för typ ett halvår sedan.

Canarie:

Det ledde tillslut att jag fick ådern sprucken i pannan av ren och rå ilska. Ni håller väl inte med henne, ungdomar? Ni gör väl inte det? Skriv att ni inte gör det!

Beror på. Man kan ju lära sg mer råfakta på kortare tid genom TV, och man får ju kunskapen omedelbart illusterad. Men man får inte alls samma koll på grammatiska regler, ordstavning eller ordkunskap heller för den delen genom att se på TV. Bara en sådan sak som att lära sig skillnaden mellan de och dem, eller när man bör dela upp meningar med kommatecken kommer ju naturligt om man läser.


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Canarie:

0 skönlitterära böcker

Jag anser att det är mycket bättre att läsa böcker än att titta på tv. Av att läsa böcker lär man sig dels hur meningar är uppbyggda och även ökar sitt ordförråd. På tv:n så försvinner ju ordet så snabbt att man knappt kan memorera in den, men när man läser så kan man dels lära sig ordets betydelse och hur det stavas samt i vilket sammanhang man kan använda ordet.


   
SvaraCitera

Canarie:

1 -""- bok (Du röstade på detta alternativ)

I genomsnitt 1,3 böcker per månad.


   
SvaraCitera

Canarie:

0 skönlitterära böcker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

Canarie:

2-5 böcker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Canarie:

Mer än 5 böcker (Du röstade på detta alternativ)

Det blir väl i snitt någon bok i veckan, 1-2 stycken kanske. Så per år blir det ett par, fler än fem iaf.


   
SvaraCitera