Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta "får" man prata med varandra?


Ämnesstartare

Den finns en kille som jag har börjat snacka med som jag är lite intresserad av. Jag tog både initiativet till att lägga till och skriva till honom, sedan har även han tagit initiativ. Men hur ofta ska man egentligen höra av sig till varandra? Man vill ju ligga lågt, men ändå inte låta det gå för länge. Varje dag är ju alldeles för ofta. Men vad säger ni? Hur länge ofta får man egentligen prata med varandra innan man ens har börjat prata om att träffas? Finns det något som är "normalt"?


   
Citera

nä, brukar köra på magkänsla


   
SvaraCitera

Brukar normalt sätt köra hardcore och ligga i röven på dem tills jag hånglat upp dem.

Funkar för mig. Funkar säkert för dig!


   
SvaraCitera
time
 time

headswithroll:

Men hur ofta ska man egentligen höra av sig till varandra?

När man känner för det. Att gå efter "vad som är rätt" och spela spel är inget annat än jättelöjligt.

headswithroll:

Varje dag är ju alldeles för ofta.

Säger vem?


   
SvaraCitera

Är det någon du har blivit intresserad av via internet utan att ha sett?

Normalt är väl vad alla andra gör, men jag tycker att du ska göra vad som känns bra för dig. Gör vad som känns naturligt helt enkelt! [smile]


   
SvaraCitera

Man pratar när man vill prata


   
SvaraCitera

Precis, man pratar när man vill prata. Men om du t.ex. skickar ett sms: vänta på svar innan du skickar iväg nästa. Det är en trevlig grundregel [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Är det någon du har blivit intresserad av via internet utan att ha sett?

Nej. Sett i verkligheten, men sedan addat. Låter sjukt läskigt men aa.. historian är lång! Därför kanske det är lite stalkeraktigt från hans sida, så därför vill man inte skriva varje dag.


   
SvaraCitera

Så ofta du vill.


   
SvaraCitera

Fast ge ven han chans att ta initiativ ibland. [rolleyes]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Nej. Sett i verkligheten, men sedan addat. Låter sjukt läskigt men aa.. historian är lång! Därför kanske det är lite stalkeraktigt från hans sida, så därför vill man inte skriva varje dag.

Ja, tänkte nästan att det var något sånt. Då förstår jag att du itne vill skriva varje dag, man vill ju inte uppfattas som en stalker. Men du kanske kan fråga om han har lust att fika eller något sånt? Det uppskattas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Fast ge ven han chans att ta initiativ ibland.

Jo, han tog initiativet senast! Så tänkte att det kanske är min tur nästa gång.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Man pratar när man vill prata

Inte i det här fallet.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Jo, han tog initiativet senast

Skriv till han då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja, tänkte nästan att det var något sånt. Då förstår jag att du itne vill skriva varje dag, man vill ju inte uppfattas som en stalker. Men du kanske kan fråga om han har lust att fika eller något sånt? Det uppskattas!

Ja, jag har funderat på det. Vet bara inte hur länge jag ska vänta. Utan att det blir FÖR på.. vi har snackat 3, 4 gånger typ.


   
SvaraCitera