Aviseringar
Rensa alla

hur ofta ska man duscha?


themusicislife:

men så om man idrottar 2ggr per vecka och svettas lätt, så ska det liksom torka in, tills man duschar kanske på söndag

man kan tvätta sig med tvål o vatten där man e svettig t.ex under armarna men man behöver ej duscha.

nellnellnell:

Jo, om man vill vara någorlunda fräsch och inte lukta svett.

luktar aldrig svett efter en enda dag.

OF 5:

om du visste hur ren jag är och hur gott jag luktar efter att ha arbetat mina vakter ett normalt arbetsdygn så skulle du inte skriva så

jag behöver inte vara nära dig. för övrigt är svett en naturlig lukt, betydligt fräschare än massa kemikalieskit man sprutar på sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Matilda1988: för mycket att duscha. onödigt, energislösande, inte bra för huden m.m.

inte bra för huden att duscha?
så det är bra för huden att det är svett och allt möjligt intorkat


   
SvaraCitera

Matilda1988:

jag behöver inte vara nära dig. för övrigt är svett en naturlig lukt, betydligt fräschare än massa kemikalieskit man sprutar på sig

ok

å andra sidan är det ändå ingen som vill va in närheten av mig så det är ok


   
SvaraCitera

themusicislife:

inte bra för huden att duscha?

det torkar ut huden


   
SvaraCitera

har hört att man ska duscha var trejde dag. Men jag tränar 5 dagar i veckan skulle inte fungera


   
SvaraCitera

Matilda1988:

luktar aldrig svett efter en enda dag.

Om man bara duschar en gång i veckan så gör man nog det.


   
SvaraCitera

nellnellnell:

Om man bara duschar en gång i veckan så gör man nog det.

och det är äckelpäckel eller?? fy fan för dagens ungdom alltså... svett är inte farligt om ni tror det. det är däremot de tonvis parfymer ni sprayar på er och alla rengöringsmedel ni gnider in era kroppar med


   
SvaraCitera

Valkenheiser:

Ojojoj, någon tog visst åt sig. Kan du några fler smickrande ord?

ville bara uppmärksamma dig på vilken jubelidiot du är


   
SvaraCitera

Matilda1988:

ville bara uppmärksamma dig på vilken jubelidiot du är

Puss [love]


   
SvaraCitera

Matilda1988:

och det är äckelpäckel eller?? fy fan för dagens ungdom alltså... svett är inte farligt om ni tror det. det är däremot de tonvis parfymer ni sprayar på er och alla rengöringsmedel ni gnider in era kroppar med

Inte sagt att det är farligt, men det luktar inte speciellt gott. Detta innebär dock inte att jag sprayar på mig "tonvis med parfymer" eller dylikt.


   
SvaraCitera

nellnellnell:

Inte sagt att det är farligt, men det luktar inte speciellt gott. Detta innebär dock inte att jag sprayar på mig "tonvis med parfymer" eller dylikt.

människan har historiskt sett aldrig tvättat sig så överdrivet mycket som hon gör nu. om generationerna före oss har kunnat leva med svettlukt kan vi nog också det.


   
SvaraCitera

duschar varannan dag
ibland varje

[smile]


   
SvaraCitera

themusicislife:

ska man duscha varje dag?

Ja. Men du behöver kanske inte tvätta håret varje dag, om du har en hårtyp som blir torr lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varannan eller var tredje dag brukar jag duscha.


   
SvaraCitera

Jag duschar en gång om dagen. Skulle jag träna så blir det en gång till.


   
SvaraCitera