Aviseringar
Rensa alla

Hur ofta tvättar ni era jeans?


Kviq
 Kviq

Vad renliga folk är här. Fast säker bara som de låtsas.

Hört att man endast ska tvätta jeans ca en gång om året, om man inte använder de så att de bli skitiga som om man jobbar i stall etc. Fast palla tvätta stalljeans, de ska ju ändå bara skitas ner igen snabbt som attans.

Tvättar jeans sällan. När de blir skitiga. Fast mina börjar aldrig lukta äckligt, bara lukta mig (vilket luktar gott). Så om/när de blir grusiga. Plus några veckor till, är ej så snabb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag använder ett par varje dag, tvättar jag de kanske efter 2 veckor. Det brukar vara då de börjar lukta svett. [cute]


   
SvaraCitera

Köffein:

När jag har tvättat mina jeans så har det ofta lett till att slitningarna försvinner

hur?[tard]

använder mina jeans typ 5 dagar el ngt, sen tvättar jag dem, ibland lite mer, ibland lite mindre, beror på om de luktar illa el om jag spillt på dem typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter typ 3 användningstillfällen. Hade gärna tvättat oftare, tycker nytvättade jeans sitter bättre, om det inte var för att de blir så förstörda då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När lukten genomgått perioderna "gamla lakan", "intorkad svett", och "containerlera och rutten frukt" och börjar närma sig lukten "tre års ansamling av "sista droppen"".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur?

okej då, de försvinner inte men de syns mycket sämre, speciellt efter flera tvättar


   
SvaraCitera

Köffein:

Hur ofta tvättar UM sina jeans?

Handtvättar dem om jag måste pga spill osv, annars vädrar jag dem bara så de blir fräscha. Känns så dumt att tvätta sönder dem när jeans ändå är såpass dyra och då inte håller lika länge [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ganska klantig och brukar spilla ner mig ofta (senaste gången var för 1 timme sedan, har grönsaksbuljöng över hela benet [sad])

så, tvättar dem när jag spillt för mkt på dem för att våga visa mig offentlgit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

när dom luktar eller om dom är smutsiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När de är smutsiga eller för stora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvättar alla mina kläder då det behövs, oavsett material: Typ 1 gång per vecka.


   
SvaraCitera