Aviseringar
Rensa alla

HUr ont gör det att tatuera sig?


Ämnesstartare

Ah okej, tack för alla era svar, Minst oseriösa mängd svar i samma tråd

MiniAugust:

säkerhetsnål uppstucken UNDEN nageln

AAAAAAAAJJJJJ, jag får ont bara av o tänka på det[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ben = Smärta. nuff said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Vad jag har hört så gör det inte speciellt ont, men vissa är ju sjänsligare än andra.

Okej, jag är rätt normal i känslighet tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woot3kBackstabcrit:

Okej, jag är rätt normal i känslighet tror jag

Det går nog bra ska du se! I annat fall så får du väl ta med nån som håller dig i handen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smärta är ju induviduellt och känns olika på olika ställen.
Kör på på tunn hud med lite underhudsfett eller över ben så gör det ondare än om du typ kör på armen.

Jag håller på att köra på min arm och personligen så kändes det mest de första 15 minuterna sen så var det lite mer som och man skrubba hårt på armen typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första på överarmen gjorde rätt ont, mycket skuggning typ, och det känns. Min andra på underarmen gjorde inte ont öht medans tredje påskuldran gjorde bajsont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gjorde min över skulderbladen och det gjorde lika ont som att bli stucken av ett bi, konstant, i en halvtimme.. höll på att svimma.. sen blev de bättre när adrenalinet hann ikapp..

Men me de sagt så äre fett värt, kommer görare igen.


   
SvaraCitera

Woot3kBackstabcrit:

Ja... Hur ont gör det att tatuera sig.. gemfört med att..hmm..nåt som de flesta känt.. Klämma en nagel så den blir blå och fin och sedan lossnar :p

Av egen erfarenhet vet jag att det gör väldigt ont på ett sätt som ej går att jämföra och att smärtan är olika beroende på var man gör den. Tänk dig en kniv som skär dig på ytan typ. Dessvärre glömmer man bort smärtan väldigt fort efteråt, ungefär som när man föder barn.


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att det är väldigt olika, inte bara från person till person (vilket är självklart) utan också på olika ställen på kroppen. Överarmarna kändes inte särskilt mycket, det var nästan meditativt att sitta och bli "kliad". På andra ställen, särskilt på benen kunde jag nästan må illa när nålarna kör över nervbanorna. Allt beror på hudtyp (ofta gör det ondare där huden är tunn), närheten till ben eller muskler osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Googlade runt lite då jag nu funderar på o göra min andra tatuering. På insidan av fingrarna..
Men passar också på att svara på din fråga.
Vissa här säger att det känns som nålar i huden, medans andra säger att det inte går o förklara.
Det är en ganska knasig blandning.. Skulle nog mer säga att det.. Bränns? Det är en brännande/stickande känsla, som att du tar.. rakblad och skär nån milimeter in i huden. Det jag menar är att det gör faktist inte ont att tatuera sig. (Tycker då jag, alla tycker ju olika). Men testa, så får du se. Som andra också säger, det kittlas typ. I början känns det lite gran, bit ihop och håll ut i någon minut och sen så övergår den s.k "smärtan" till ett behag, det blir skönt och man vänjer sig snabbt vid det. (Har min på handleden precis som MiniAugust". Men tänk dig nogrant innan du gör det, när det väl är gjort så blir det svårt att få bort den. Lycka till!


   
SvaraCitera

Smärtan är indviduell. Efter 2½ timme tyckte jag det började göra ont, det är helt enkelt annorlunda för alla.


   
SvaraCitera

det gör inte ont det är bara irriterande som att någon nyper dig typ haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns typ som att man tar en stiftpenna och skrapar ganska hårt mot huden. Men det är en speciell känsla. För mig var det inte alls så farligt som jag trodde. Klart att det kändes en del, men man stod ändå ut. Man kunde sitta och föra ett avslappnat samtal med någon. Så vart det nån grimas då och då när han körde över en nerv eller så, men värre var det inte.
När jag stod ute och rökte efteråt sa jag till min kompis att jag lätt hade kunnat gå in och köra en timme till:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kompis till mig tatuerade en tribal på bröstet och han grät hur ont det gjorde och han fick ta 3 st pauser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många säger att det gör skit ont att tatuera sig i svanken och det gör det säkert. Jag har på skulderbladet och många sa att det skulle göra skit ont där också. Men jag tyckte det kändes som om någon rev mej på ryggen typ. Det är typ från person till person hur hög smärt gräns man har. Vissa kanske tycker att det gör skit ont att tatuera sig på skulderbladet.


   
SvaraCitera