Aviseringar
Rensa alla

Hur påverkar hbt-normen dig?


Ämnesstartare

Jag antar att jag blir hatad för det jag kommer skriva nu, eller åtminstone få en staff poäng.

Att heterosexuallitet just anses vara normen ser jag inget problem i. Det är ju det normala. Homosexuella kan inte skapa något förrutom "njutning" i sängen. Det har med alla djurs natur att göra. Människans, liksom alla andra djurs, egentliga livsuppgift är att föröka sig likt de encelliga organismerna som flöt omkring i skapelsesoppan för ett antal miljoner år sedan.

Jag tar för givet att de alla människor jag ser dagligen är heterosexuella. För heterosexuella är ses oftast det som en självklarhet att alla har smma sexuella läggning som denne själv.
Honomsexuella antar ju att alla de träffar av samma kön har samma läggning, vilket snarare är förnedrande.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Homosexuella kan inte skapa något förrutom "njutning" i sängen

hahahaha?

vad är det för mängd med fantastiska saker som heterosexuella kan skapa? utöver det självklara, dvs ett barn om dom hade velat (vilket majoriteten försöker undvika under största delen av sina liv, förutom just då när dom slutar med preventivmedlen en period för att utöka familjen)
jag förutsätter att ditt mål med livet är att föröka dig så mycket som möjligt, även om det fixas utmärkt av resten av befolkningen som det knappast lider någon brist på.
det är inte som att alla helt plötsligt kommer "bli" homosexuella bara för att det är accepterat och människan kommer dö ut. homosexuella och bisexuella finns redan där så det är lika bra att respektera detta och get over it. annat gynnar väl ingen?


   
SvaraCitera

för övrigt finns homosexualitet även i djurriket, så snälla släpp hela grejen med vad som är naturligt och inte. hade det inte varit naturligt hade inte över 20% av befolkningen (som kommit ut änsålänge) varit homo/bisexuella


   
SvaraCitera

sambucca:

jag förutsätter att ditt mål med livet är att föröka dig så mycket som möjligt

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Först ögnade jag igenom texten och trodde att trådskaparen bara hade swappat heteronormativitet med något kallat hbt-normen,
ungefär som man brukar göra med motsatser.. men efter sista stycket ändrade jag mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Honomsexuella antar ju att alla de träffar av samma kön har samma läggning, vilket snarare är förnedrande.

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

lol

Så kan man oxå uttrycka saken.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Honomsexuella antar ju att alla de träffar av samma kön har samma läggning, vilket snarare är förnedrande.

Förstår inte formuleringen, menar du att homosexuella utgår ifrån att alla killar de möter är bögar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lysande Sickan:

Hur påverkar normen dig som heterosexuell respektiva homo- eller bisexuell?

Så här påverkar det mig...va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Förstår inte formuleringen, menar du att homosexuella utgår ifrån att alla killar de möter är bögar?

Det tycks så. En hel del bögar har raggat på mig. De har då tagit för givet att jag också är det. Annars skulle de ju inte kommit fram alls till mig.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Annars skulle de ju inte kommit fram alls till mig.

Om du kallar det att ta för givet är du inte särskilt briljant. De måste väl få försöka. Det betyder inte att de utgått ifrån att du är gay.

Lördagsöppet:

En hel del bögar har raggat på mig.

Och att de har raggat på dig betyder att de tror det om alla? Du kanske har drag som kan tyckas feminina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Och att de har raggat på dig betyder att de tror det om alla? Du kanske har drag som kan tyckas feminina.

Jag är medveten om mina feminina drag, men det är bara på det yttre skalet.

ClosingTime:

m du kallar det att ta för givet är du inte särskilt briljant.

Det är inget jag utgett mig för att vara.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Jag är medveten om mina feminina drag, men det är bara på det yttre skalet.

Då så. Där har vi förklaringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera