Aviseringar
Rensa alla

Hur pluggar man?


Ämnesstartare

Asså jag är så trött på denna skit varför måste det vara nödvändigt att plugga! Jag hatar att plugga in en massa skräp i hjärnan som ändå inte kommer komma till någon nytta. Det är SÅ tråkigt skulle hellre vilja lära mig om roliga saker som skönhet, mode eller exotiska länder men NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ varför lära sig saker som är roligt när man måste lära sig SKIT jag kan inte sätta mig vid köksbordet och göra detta Åhhhhhhh hur gör ni ni som pluggar på ett annorlunda sätt???? HUR GÖR NI?????????????

p.s Skiter i er som pluggar på det vanliga sättet det har jag testat och det är sååååå tråkigt d.s


   
Citera
Ämnesstartare

vrf inte bara gå en utbildning där du lär dig sånt du vill lära dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har världens deadline så kan ni skynda er på... Önskar man kunde plugga i sömnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

vrf inte bara gå en utbildning där du lär dig sånt du vill lära dig

Klart jag ska, snart, men just nu så måste jag gå bli klar med gymnasiet och dessa tråkiga ämnen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Klart jag ska senare i livet men just nu så måste jag gå igenom gymnasiet och dess tråkiga ämnen som finns där.

motivera dig med det då
jag är likadan, urusel på att plugga och kämpa mig igenom ämnen som inte motiverar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

motivera dig med det då
jag är likadan, urusel på att plugga och kämpa mig igenom ämnen som inte motiverar mig.

Mm. Bra svar antar jag. Thanks


   
SvaraCitera

efter att ha jobbat ett tag så skulle jag faktiskt hellre plugga. det är nog inte förrän nu i efterhand som man uppskattar det lite ändå. gymnasiet är ändå inget i jämförelse..

testa med att skriva ner om och om igen? det var så jag lärde mig det mest ointressanta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oftast så jag brukar göra, läsa och skriva ned det viktigaste men alltså problemet är att ens orka plugga... Hur får jag motivation till att ens sätta igång med skiten? När jag väl gjort det så går det jättebra.


   
SvaraCitera

känns som evigheter sen jag satte mig med plugg.
jag brukade göra så att jag lyssnade på musik som inte fick mig att vilja lyssna på texten, typ klassiskt. sen kunde jag inte plugga när jag var själv heller, så satte mig alltid någonstans där det fanns folk..
fast hur du ska göra dig motiverad..jadu. det hjälper ju inte alltid att tänka på vad ett bra betyg ger i slutändan..


   
SvaraCitera

Angelize:

roliga saker som skönhet, mode eller exotiska länder

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pluggar aldrig det går bra ändå annars får man fuska. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

HUR GÖR NI?????????????

Brukar göra en simpel tidsplan. Jag skriver upp hur länge jag ska plugga de olika sakerna. Som t.ex. idag.. då ska jag plugga matte i 26 minuter. Inte en minut längre.

Känns bättre när man vet att man inte riskerar att fastna hela kvälleeen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ju bara att göra skiten och inte allt annat


   
SvaraCitera

Renesmee:

då ska jag plugga matte i 26 minuter.

Varför just 26? [crazy]


   
SvaraCitera