Aviseringar
Rensa alla

Hur prioriterar man kärlek?


Ämnesstartare

Nu ni, nu ska ni få en jobbig fråga.

Det är såhär.

Min låtsassyster och jag är ganska nära varandra. Vi kan inte berätta allt för varann, men mycket. Våra föräldrar (min pappa, hennes mamma) flyttade ihop för drygt ett år sedan och vi träffades för första gången för ungefär 2-3 år sedan. I alla fall.
Jag träffade min låtsasmammas kusin på en fest. Vi hade aldrig tidigare pratat och han är definitivt inte min typ. Men på något vis lyckades han bli den första pojken jag kysser.

Nu i efterhand är det inte lika kul.

Jag är egentligen en väldigt ordningssam tjej, inte alls "första bästa"-typen, det bara blev så.
Han verkar inte på något sätt störd av att vi inte är så himla långt ifrån släkt och han verkar väldigt "på" om att vi ska bli mer än vänner.
Jag vet inte vart jag står. Jag är inte kär i honom, men lär bli det om vi försöker, för jag känner att jag håller tillbaka migsjälv.

Så, kära um:are, vad tycker ni? Should I stay or should I go?

(Ändrade lite slarvfel som kan uppstå såhär tjugo över tre.)


   
Citera

molnillusioner:

Så, kära um:are, vad tycker ni? Should I stay or should I go?

Du borde definitivt radera människan ur ditt liv.. Jag säger inte att du skall döda honom, men du förstår vad jag menar!

Löste ditt problem med 1 & en halv rad text! [cool]


   
SvaraCitera

ni är ju inte släkt alls. Ser inte det "hemska".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ni är ju inte släkt alls. Ser inte det "hemska".

Jag tänkte så först också, för om jag aldrig träffat min låtsassyster (eller rättare sagt om pappa aldrig träffat min nuvarande låtsasmamma) så hade jag ju bara kört på.

Men på något sätt blir det lite... Fel. Det skulle kännas jättefel att både komma hem till honom och att ta hem honom hit, då deras släkt känns lite som min.


   
SvaraCitera

Det är ju bara sweet, win-win situation, du blir snabbare än del av din styvmorsas familj. [party]


   
SvaraCitera

Deras släkt är inte din biologiska släkt, så det är ingen fara men det som däremot kanske kan bli knepigt är om ni gör slut och tvingas träffa varandra på på släktsammankomster sedan. PS hoppas att det är en väldig ålderskillnad mellan honom och din låtsasmamma.


   
SvaraCitera

dekadent:

än

dekadent:

än

dekadent:

än

[badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

orka va språkpolis över slarvfel 4 på morgonen :@


   
SvaraCitera

Okej, det handlar mest om att prioritera vad som är viktigt i ditt liv.

Eftersom du frågar oss så svarar jag att du ska glömma bort fördommar och familj och släkt.

du blir kär i den du blir kär i, livet är ditt och livet skall du leva inte andra.

Ärligt talat skulle jag bli imponerad ifall du berättade för varenda en att du fått känslor för han. Varesig din mamma/pappa släkt blir arga.

Visst det kan bli stort problem i familjne och släkt, men ärligt ska dom styra DITT liv?


   
SvaraCitera

isola:

det som däremot kanske kan bli knepigt är om ni gör slut och tvingas träffa varandra på på släktsammankomster sedan.

Man kan faktiskt vara bästis med sitt ex [bigsmile]


   
SvaraCitera

Barfota:

Man kan faktiskt vara bästis med sitt ex [bigsmile]

Men det är rätt ovanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har din låtsas syster med allt det här att göra ?
Fattar inte, skulle hon ta illa vid sig över att du hånglade med hennes morsas kusin ? [shake]


   
SvaraCitera

isola:

Men det är rätt ovanligt

Jag vet


   
SvaraCitera