Aviseringar
Rensa alla

Hur provocerad blir du av klippet på en skala 1-10? #8


Ämnesstartare

Det är obehagligt att Isis can bli normaliserat, det är stötande att en terrororganisation främställes på ett så positivt sätt, vilket förminskar isis terrordåd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Det är obehagligt att Isis can bli normaliserat, det är stötande att en terrororganisation främställes på ett så positivt sätt, vilket förminskar isis terrordåd.

Hur framställs de på ett positivt vis? Det står 4 ISIS-krigare och sjunger och krig medans de uppvisar avhuggna huvuden. Det är väl knappast en positiv bild. Snarare förlöjligar och hånar man här ISIS vilket jag ser inga problem med alls. Humor kan vara ett bra verktyg för att bemöta idioti och barbari.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jessijess:

Hur framställs de på ett positivt vis? Det står 4 ISIS-krigare och sjunger och krig medans de uppvisar avhuggna huvuden. Det är väl knappast en positiv bild. Snarare förlöjligar och hånar man här ISIS vilket jag ser inga problem med alls. Humor kan vara ett bra verktyg för att bemöta idioti och barbari.

De dansar, har det roligt och verkar ha det trevligt, vilket normaliserar deras barbari som något roligt, vilket är osmakligt och stötande. Att de tex har dödat människor tas inte upp som något dåligt utan skämtsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, blir inte provocerad, de hånas ju. Men samtidigt förstår jag att vissa känner att man normaliserar ISIS och tycker det är negativt .

Är för humor som verktyg för att motarbeta terrorism. Och det här klippet var roligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: De dansar, har det roligt och verkar ha det trevligt, vilket normaliserar deras barbari som något roligt, vilket är osmakligt och stötande. Att de tex har dödat människor tas inte upp som något dåligt utan skämtsamt.

Så alla de otaliga mängder komedisketcher och parodier där man driver med och hånar Hitler är i så fall också ytterst osmakligt enligt dig.

Videon i fråga normaliserar ingenting. Det är inte som att de försöker få ISIS att framstå som något bra utan snarare tvärtom.


   
SvaraCitera