Aviseringar
Rensa alla

hur psyksjuk måste man vara


Exner

Nintendos BFF:

mja har hört att folk tvångsvårdats med det :e

Att säga att man måste propsa var förstås fel; snarare att det är väldigt restriktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är typ sista utvägen efter att man testat alla pilleriller och behandlingar som finns. En mycket närstående person har blivit erbjuden anafranildropp (samma medicin som jag äter nu, fast i droppform) i kombination med ECT. Han har precis som jag testat alla antidepressiva, antipsykotiska och massa behandlingar innan detta. Han har dock inte fått anafranil innan.

Men de jag vet som har fått det har blivit bättre, men det måste göras med jämna mellanrum. Hoppas faktiskt på att själv kanske få det om inte anafranilen börjar hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Blev du hjälpt av det?

är du fem år? erkänn att du hade fel bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Att säga att man måste propsa var förstås fel; snarare att det är väldigt restriktivt.

det är inte samma sak. du kan som patient inte påverka sådan vård utan din läkare bedömer om det är bra för dig eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrämd av en kvist:

hur i helvete då? även om katatoni kan vara ett symptom på schizofreni har de ju helt skilda symptombilder.

Schizofreni är inte någon homogent tillstånd utan ett brett (och ganska dåligt) samlingsbegrepp för ett flertal olika symtom.


   
SvaraCitera
Exner

isola:

är du fem år?

Skulle jag få gå i koppel då.

isola:

erkänn att du hade fel bara.

Din paradgren! 😉
Det viktiga är ju att man får den vård som passar en, men det viktiga är förebygga uppkomsten av psykisk ohälsa.

isola:

det är inte samma sak.

Vilket?

isola:

du kan som patient inte påverka sådan vård utan din läkare bedömer om det är bra för dig eller inte.

Jag är inte patient, och man kan givetvis påverka vilken vård man ska få? Har du inte varit på 4,5-års-kontrollen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek börjar med bråk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det viktiga är ju att man får den vård som passar en, men det viktiga är förebygga uppkomsten av psykisk ohälsa.

Ja absolut, men du får ju inte själv bestämma den.

Exner:

Vilket?

Att först påstå att man måste propsa och sen ändra till att det är restriktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola törstar blod och undergivna ursäkter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anton96xo:

hur kom katoliker in ibilden

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Exner

isola:

du

Sluta skriv 'du' och 'jag' när du inte menar mig.

isola:

Ja absolut

Då så!

isola:

får ju inte själv bestämma den.

Antingen har du tänkt fel, eller så har du fel. Självklart kan man påverka vilken vård man ska få.

isola:

Att först påstå att man måste propsa och sen ändra till att det är restriktivt.

De vill inte gärna använda det, på grund av riskerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Sluta skriv 'du' och 'jag' när du inte menar mig.

Men lilla du så gör man i skrift. Lär dig det.

Exner:

Antingen har du tänkt fel, eller så har du fel. Självklart kan man påverka vilken vård man ska få.

Du kan säga nej eller ja, men du kan inte bestämma vilken vård du kan få, nej.


   
SvaraCitera
Exner

isola:

Men lilla du så gör man i skrift. Lär dig det.

Nu får du lugna dig, bystis, och ögna igenom den här sidan:

http://www.ordklasser.se/indefinita-pronomen.php

isola:

Du kan säga nej eller ja, men du kan inte bestämma vilken vård du kan få, nej.

Jag kan varken säga 'nej' eller 'ja' till din läkare, eftersom jag aldrig träffat honom. Att du är ofömögen att be om en särskild behandling, betyder inte att andra är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Nu får du lugna dig, bystis, och ögna igenom den här sidan:

Det där var ju inte ens relevant. Du kan skriva/säga man/du/jag i exempel.

Exner:

Jag kan varken säga 'nej' eller 'ja' till din läkare, eftersom jag aldrig träffat honom. Att du är ofömögen att be om en särskild behandling, betyder inte att andra är det.

Det funkar inte så om din läkare inte är lobotomerad.
Du kan inte själv bestämma vad för vård du behöver, speciellt inte när det gäller en såpass allvarlig vård. Om alla själva fick bestämma sin vård så skulle inte läkare behövas. [crazy]


   
SvaraCitera