Aviseringar
Rensa alla

Hur rakar du muttan?


Ämnesstartare

Jag var inne å gluttade lite på en "porrblogg", en tjej som lägger ut nakenbilder på sig själv osv. Nu hade hon lagt ut sin nyrakade mutta där, och jag blev väldigt imponerad då den såg felfri ut.

När jag rakar mig så att det ska bli knappt nå hår kvar på venusberget så lider jag alltid av taggig och irriterande stubb dagens efter, eller att det börjar blöda på många ställen strax efter rakningen, och det känns bara så amatöraktigt så jag har helt slutat raka bort ALLT hår.

Hur gör ni? Har ni nå tips för hur man kan raka felfritt?? rakhyvelmärke osv?


   
Citera

Hmm, kan inte beskriva, men använd anti in-grov. Prova vaxa delar också!


   
SvaraCitera

raka endast medhårs tills din hud har vant sig. när du inte längre får besvär kan du börja raka mothårs också för att få bort allt. det gäller bara för huden att vänja sig.

och snälla, säg inte mutta [n]


   
SvaraCitera

Ta det försiktigt kanske...
Dold text: Kan du länka?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brasiliansk vaxning? [surprised]


   
SvaraCitera

Länka fan! 😀

OnT... så... eh.. :/ ._. jag är för feg för att svara. Men posta bild ändå!


   
SvaraCitera

Rakar ej alls men, rakgel? Ny skarp engångsrakhyvel?


   
SvaraCitera

oerfaren:

Hur gör ni? Har ni nå tips för hur man kan raka felfritt?? rakhyvelmärke osv?

Hum, nu är ju jag kille och rakar mig sällan numera, men när jag gjorde upptäckte jag att man måste tänka på att:
1. Använda mycket och rätt bra raklödder. Jag använder Gilettes.
2. Raka medhårs först, tills det är så slätt det kan bli så, sedan från sida till sida (alltså inte mothårs utan mittemellan) tills det är så slätt det kan bli så, och sedan väldigt försiktigt mothårs.
3. Använda en vass och bra rakhyvel. Jag använde Gillette Mach3 Turbo.
4. Använda rakvatten, måste väl finnas för tjejer med. Annars får man mycket röda prickar. Någon salva eller dylikt efteråt är också gött, även om jag inte vet om det påverkar själva rakningen så mycket.
EDIT: Och jag måste säga att jag tycker engångshyvlar suger. Utöver att det är resursslöseri så tycker jag sällan att de är lika bra, om man inte köper riktigt bra och dyra men det har man inte råd med när man bara använder dem en gång.

Overall tycker jag att det brukade gå ganska bra, men numera är jag för lat. Om min flickvän inte vill ligga med mig på grund av mitt hår är inte hon en flickvän jag vill ha.

Och just ja: Sauce plz på bloggen.

EDIT2: Och stubb får man ALLTID dagen efter, eller som mest två dagar efter. Håret växer, vet du. Det är väl vaxning som gäller annars, men ska du raka så gör det samma dag som du ska ligga.


   
SvaraCitera

Stringburka:

4. Använda rakvatten, måste väl finnas för tjejer med. Annars får man mycket röda prickar.

kan informera om att alkoholhaltig deo funkar lika bra här [cute] Sen finns det kräm på apfoteket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Och stubb får man ALLTID dagen efter, eller som mest två dagar efter. Håret växer, vet du. Det är väl vaxning som gäller annars, men ska du raka så gör det samma dag som du ska ligga.

tack för tipsen!
det stora negativa e väl då just att jag ej vill ha stubb dagen efter, då jag ej blir upphetsad av planerat sex, man vet ju aldrig när det blir sex, man tänker bara "kanske ikväll", å blir det inget.. åså har man rakat sej... så känns det som livet suger haha [crazy] åså har man osexig stubb dagen efter å DÅ blir det helt plötsligt sex.

Näe.. å vaxning känns fan int tilldragande... gör ju svinigt ont!!![shake]

Inte för att min partner har klagat överhuvudtaget.. men jag känner att jag vill spexa till mitt eget utséende en smula, känna mej lite extra porrig haha


   
SvaraCitera

iosib:

och snälla, säg inte mutta

nu blir ja irriterad


   
SvaraCitera

raka medhårs btw och använd raklödder
jag rakar allt då o då men det är bajs för det kliar som du säger, oftast rakar jag bara det yttersta (typ venusberg, bikinilinje n such) och ansar det som är längre in (för det är där det brukar göra mest ont när det väl växer stubb osv)


   
SvaraCitera

Gorgath:

Ta det försiktigt kanske...
Dold text: Kan du länka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tips är vaxning. Gör jävligt ont första gångerna, sedan är man nästan härdad.
Effektivt, håller flera veckor och det blir inget stubb (eftersom stråna måste "börja om"). Det enda negative är smärtan och att man blir lite röd och öm några timmar efter. Toppen!


   
SvaraCitera

cillan_:

Det enda negative är smärtan och att man blir lite röd och öm några timmar efter. Toppen!

Och att det kostar skjortan.


   
SvaraCitera