Aviseringar
Rensa alla

Hur rakar du muttan?


Ämnesstartare

Stringburka:

Och att det kostar skjortan.

Om du gör det på salong ja. Fixar du det hemma kostar det ju inte mer än att köpa rakblad (vilket du måste göra väldigt ofta om du vill ha rena och vassa).

Vaxkit ligger runt 70/80 spänn. Samma sak för några rakbladsladdningar.


   
SvaraCitera

Nu är ju jag också kille, men personligen så plockar jag med pincett. Det gör inte så ont om man plockar stråna ett och ett samt sträcker ut huden ordentligt. Och självklart ska man rycka snabbt och inte dra sakta.


   
SvaraCitera

cillan_:

Fixar du det hemma kostar det ju inte mer än att köpa rakblad (vilket du måste göra väldigt ofta om du vill ha rena och vassa).

Vaxkit ligger runt 70/80 spänn. Samma sak för några rakbladsladdningar.

Okej då 🙂
Har aldrig gjort det så, trodde det var dyrare. Men mina rakblad kostar 180:- för 4 tror jag, så det är billigare (och man kan använda dem 5-6 gånger utan problem)


   
SvaraCitera

Stringburka:

(och man kan använda dem 5-6 gånger utan problem)

aj, det skulle jag aldrig klara. fast jag har inte gilette, men mina rakblad blir utslitna efter 4 ggr, efter det rivs de som fan. fast det gäller iofs när jag väl rakar pungen, inte ansiktet.


   
SvaraCitera
elinc

Stringburka:

Okej då 🙂
Har aldrig gjort det så, trodde det var dyrare. Men mina rakblad kostar 180:- för 4 tror jag, så det är billigare (och man kan använda dem 5-6 gånger utan problem)

Men om man skulle vilja hålla sig hårfri konstant så blir det ju en hel del rakblad som går åt. Vaxa göra man ju långt ifrån lika ofta isåfall.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

länka vafan =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

man vet ju aldrig när det blir sex, man tänker bara "kanske ikväll", å blir det inget.. åså har man rakat sej... så känns det som livet suger haha [crazy] åså har man osexig stubb dagen efter å DÅ blir det helt plötsligt sex.

haha det är fan asword på det. Man blir typ småtjurig för att man hade gjort sig fin och det inte blir något.
Fast vafan, lite stubb gör inget. Visst att det inte är så sexigt, men det är ju skitsamma[crazy] Är bara att sexa på [smile]


   
SvaraCitera

Har ingen mutta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid raka men i förrgår testade jag att vaxa (hemma) för första gången. Och jääävlar vad ont det gjorde. Jag började nästan gråta och jag ville inte dra bort remsan, fick lite panik. Gjorde bara en liten bit. Igår tänkte jag att vafan, nu ska jag testa igen. Gjorde lika ont. Idag testade jag igen, och snart är jag helt klar, wihue!

Haha.

Skulle aldrig klara av att vaxa allt på samma gång dock! Men testa att göra som jag, vaxa lite i taget, för jisses vad snyggt det blir! Aslent och inte ett spår av hårstrån! Så värt det!


   
SvaraCitera

Tilde:

Aslent och inte ett spår av hårstrån! Så värt det!

Men hur länge håller det i sig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enkaka:

Tilde: Aslent och inte ett spår av hårstrån! Så värt det!

Men hur länge håller det i sig då?

ja det undrar jag oxå...[rolleyes]


   
SvaraCitera

oerfaren:

Jag var inne å gluttade lite på en "porrblogg", en tjej som lägger ut nakenbilder på sig själv osv. Nu hade hon lagt ut sin nyrakade mutta där, och jag blev väldigt imponerad då den såg felfri ut.

Skulle du kunna säga namnet på denna"porrblogg" ?


   
SvaraCitera

Brukar raka av allt, utom lite däruppe, ansat då förstås...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enkaka:

Men hur länge håller det i sig då?

oerfaren:

ja det undrar jag oxå...[rolleyes]

står att det ska hålla i upp till 4 veckor men jag tror det håller i 2-3 veckor i början men om man håller på regelbundet räcker det längre.


   
SvaraCitera

Jag brukar bara raka som vanligt. Först medhårs, sedan mothårs.
Använder engångshyvlar från ica tror jag. xD


   
SvaraCitera