Aviseringar
Rensa alla

hur reagerade ni när ni fick reda på hur man gör barn?


Ämnesstartare

image_24.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Min morbro/gudfar förklarade det för mig med hjälp av den här boken...

ettbarnblirtill.jpg

...när jag var typ 4. Var nog en väldig otraumatisk/likgiltig/lätt-nyfiken upplevelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Min morbro/gudfar förklarade det för mig med hjälp av den här boken...

ettbarnblirtill.jpg

...när jag var typ 4. Var nog en väldig otraumatisk/likgiltig/lätt-nyfiken upplevelse.

Jag har den boken. Den är fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrattade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var fem år gammal. Min mamma blev gravid, och hon hade sagt att man blev gravid när man gifte sig, men jag hade noterat att hon och min styvfar inte var gifta. Hon sa att man lade snoppen bredvid snippan, och sen fick man en bebis. Jag, som i vanliga fall var ett mycket lugnt barn, fick ett raseriutbrott. Jag kastade min docksäng och en speldosa i väggen och skrek "JAG ÄR FÖR LITEN FÖR ATT VETA DET HÄR"


   
SvaraCitera
mynona

Jag tror att jag fick reda på det av ett annat barn och rynkade på näsan, fnös och kände avsmak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kåt som jag som liten var förstod jag direkt! Fast trodde nog barnen blev till på annat vis först. Trodde bara man knullade av en anledning, för att det var mysigt.. 

Öhh, sedan när man kom upp i åldern något så sade alla att man endast fick knulla om man ville ha barn, att man syndade annars och var ett resultat av satan.. 

Då blev jag ganska skrämd och sådär och trodde att det var nåt fel på mig.. OMG, det var fan så all utanförskap började!! 

Jävla religiösa, järntvättade jävlar! 60% utav alla här i stan är det. Känns som det var fler förut, de åren jag växte upp måste det ha varit upp mot 80-90... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej när jag lärde mig det

men när jag var liten trodde jag stånd var när snoppen somnade, typ som armar och ben kan somna ibland. det var häftigt att tänka sig.


   
SvaraCitera

Jag lärde mig det när jag var liten genom en pedagogisk barnbok på min förskola. Den visade att "mamma" hade ett hål och att "pappa" hade en utväxt och att de skulle ihop, som två byggklossar, och att på så vis blev det ett barn som växte inuti mamman. Vet inte om de gick in på det där med ägg och spermier, det gjorde de säkert, men jag minns inte det specifikt.

Sedan var det massor av bilder på var och hur man kunde göra det. Alltså massor av superaktobatiska sexställningar och helt obskyra platser de hade sex på.

Mamman och pappan var även bollformade med rätt smala och korta armar och ben, samt hade små huvuden och långa näsor.

"Jaha, så det är så det ligger till." var väl min reaktion.

Det var en skitflummig bok. Önskar att jag visste vad den hette, vill så gärna läsa den igen.


   
SvaraCitera

Btw, en gång när jag var 9 år gammal satt jag och min mamma och
glodde på TV en relativt sen kväll för min ålder, och hon slözappade
mellan olika kanaler. Så råkade hon slå över till en film där en man och
en kvinna hade vilt sex på golvet. "Oj vad dom kramas" sade hon med ett besvärat och äcklat tonfall, och bytte snabbt kanal.
Jag kände då snarare att det var genant och besvärande att hon tänkte
sig att jag vid min ålder inte skulle/borde förstå att de hade sex,
och/eller att hon tyckte att det var olämpligt för mig att känna till
det...


   
SvaraCitera

jag tänkte att det var alldeles för enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

jag tänkte att det var alldeles för enkelt.

hahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte när jag inte kände till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte ens när jag fick reda på det. Lärde mig säkert det oroande tidigt eller något.


   
SvaraCitera