Aviseringar
Rensa alla

Hur reagerade...?


min mamma: "jaa men de visste jag väl" när jag berätta att jag var bisexuell och att jag var tillsammans med min kompis. pappa sa att han visste inget. både mamma och pappa tog de bra 🙂 nu är jag inte tillsammans med henne längre men min mammas sambo har svårt att acceptera de där. det händer att vi börjar diskutera homosexuella. han tror att de är något fel i hjärnan på dom som är det. När jag va tillsammans med mitt ex så störde han sig på att vi höll varandra i handen. han sa en del elaka komentarer. nu tror han att jag har blivit "normal" att allt det där var bara på låtsas. att mitt ex typ lurade in mig i det. min bror hittade mig och mitt ex i hans säng han vart lite förvånad allt han sa va: "what the fuck". men sen tog han de bra precis som de kompisar som vet. i och för sig har en kompis sagt att när andra är homosexuella/bi så blir hon äcklad men när det gällde mig och mitt ex så var de tydligen ok[shake]


   
SvaraCitera

Jag upptäckte min bisexualitet i somras. När jag kollade på a double shot at love.

Min närmaste kompis lyfte inte ens ögonbrynet. Han tyckte inte att de var så mke skit om de. Han var den allra första.

Min bästa tjejkompis reagarde likadant hon med. Hon frågade bara när upptäckte du de osv

Men dom andra i min klass reagerade lite men dom var inte så elaka för de eller så. Även om en hel del är homofober så brydde dom sig inte så mke. Ja vågar inte berätta för mina föräldrar än men de kommer.


   
SvaraCitera

jag kom nog aldrig riktigt "ut".
sa nog till ungefär 1-2 stycken.
och deras reaktion var : aha, det kunde man ju nästan lista ut.
alla bara... visste att det var så.
för om jag t.ex så en fin tjej ute, så kunde jag säga till någon kompis typ;
"oj, såg du va snygg hon var ?"
och samma sak med killar.
så.. folk har nog alltid vetat..


   
SvaraCitera

om jag hade varit homosexuell tror jag at de flesta människorna hade blivit mkt förvånade eftersom jag överlag har mkt svårt för tjejor

förstår ej varför jag skrev detta ens men jaja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

NÄÄEEEEEJ!?!? FAN VAD COOOLT!!"

Rätt larvigt.

Är ju sånt som får brudar att fejka, vilket bara e illa.

a_heart_divided:

Förstås, de mesta killarna var helt omogen om det i min skola, men jag lärde mig att inte bli ledsen/arg över sakerna de skulle säga.

Det bästa är ju när de skrattar och driver MED dig, på ett sånt därt sätt som "ja du e lite weird, vi är ärliga, men vi gillar dig".

Som en polare som gillar mig oavsett att jag har en del saker för mig som inte e helt rumsrena.

Han skojar om det, då vet jag att det är OK. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig haft någon dramatisk "komma ut"-grej. Nämnde det för mina föräldrar någon gång, och de kommenterade det väl inte över huvudtaget. Sedan har de väl senare lyckats konstatera att jag legat med tjejer och så, utan att direkt kommentera det.

Med kompisar så har det väl antingen kommit fram genom att någon frågar eller att samtalsämnet är uppe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Sedan har de väl senare lyckats konstatera att jag legat med tjejer och så, utan att direkt kommentera det.

Samtidigt är ju lebbsex inte direkt något som höjer ögonbryn.

Tror det är mer accepterat med tjejer som gör något "manligt" än vice versa.

En omanlig kille anses väl värdelös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Samtidigt är ju lebbsex inte direkt något som höjer ögonbryn.

Tror inte att mina föräldrar hade brytt sig om jag hade varit kille och bög heller dock. De är helt enkelt inte typen som får för sig att ha problem med sina barns sexliv eller sexuella läggning.

Sedan är det väl möjligt att mina mor- och farföräldrar hade blivit lite mer förskräckta om jag hade berättat för dem att jag är bisexuell, men jag känner inte riktigt att de har så mycket med mitt sexliv att göra. Hade varit en annan sak om jag hade skaffat mig en flickvän, men ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev nästan lite irriterad över hur lite omgivningen brydde sig, jag känner mig snuvad på min traumatiska "komma ut" upplevelse som jag hört så mycket om!


   
SvaraCitera

Jag kom ut för 2 kompisar först, den ena frågade inte ens något.

Sen kom jag ut för mamma för några veckor sen. Och hon "Men det visste jag nog redan".


   
SvaraCitera

Well, folk som stod mig nära sa att "Vi har alltid vetat, vi älskar dig ändå" Kände mig lite som ett freak efter den kommentaren. Men det försvann.

Men sen folk som jag inte kände som fick reda på det blev väldigt retsamma och man fick lite hot då och då men det var rätt tomma hot.
Inget speciellt. I just love the attention.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kommit ut till familjen men inte till mina vänner. Känner inte att de behöver veta att jag är homosexuell, det kan riskera våran vänskap och jag känner inte för att berätta det.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar är inte medvetna, ej heller resten av släkten då jag aldrig varit så seriös med en tjej att jag tagit henne hem och presenterat henne som en partner.

Mina vänner och bekanta reagerade inte så mycket, de flesta killar tyckte dock det var intressant.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Har väl aldrig egentligen 'kommit ut', mer om har det kommit upp eller om någon frågat. Det har aldrig kommit upp när jag har snackat med mina föräldrar, men har en känsla av att de förstått det ändå.

Inget jag döljer, men inget som jag berättar för alla heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Mellanstadiet har jag för mig.

nice, gillar dig


   
SvaraCitera