Aviseringar
Rensa alla

Hur reagerar du på avvikande ätmönster?


har fått folk som inte velat äta skolmaten att äta. det var bra gjort.


   
SvaraCitera
Exner

negativt


   
SvaraCitera

df rqp:

ofta betyder mottaglig tyvärr också nonchalant 

men då är man ju inte mottaglig


   
SvaraCitera

Äter ibland extremt långsamt och måste småäta ofta, fast _små_äter verkligen då. Folk frågar väl ibland, men ingen har gjort någon jättegrej av det såvida vi inte ska iväg någonstans eller bara vill jävlas lite.


   
SvaraCitera

isola:

men då är man ju inte mottaglig

såhär: folk som slår ifrån sig det man säger tar oftast till sig det

folk som är öppna och lyssnar har mer effektiva interna försvarsmekanismer och kan välja vad de ska ta på allvar


   
SvaraCitera

df rqp:

såhär: folk som slår ifrån sig det man säger tar oftast till sig det

folk som är öppna och lyssnar har mer effektiva interna försvarsmekanismer

Aldrig varit med om detta. Snarare så att de är ganska säkra på att de har rätt eller inte bryr sig.


   
SvaraCitera

isola:

Aldrig varit med om detta. Snarare så att de är ganska säkra på att de har rätt eller inte bryr sig.

vilka? tycker att det du beskriver stämmer in på folk som lyssnar och inte slår ifrån sig dvs är mottagliga

sen kan man ju diskutera vad "mottaglig" betyder men jag hoppas du förstod vad jag menade


   
SvaraCitera

df rqp:

vilka?

de som slår ifrån sig


   
SvaraCitera

men det beror ju såklart på


   
SvaraCitera

isola:

de som slår ifrån sig

på ytan kan de verka säkra men de är djupt osäkra inuti. de tål inte ens att höra något som strider mot deras tvångsbeteenden.


   
SvaraCitera

df rqp:

vilka? tycker att det du beskriver stämmer in på folk som lyssnar och inte slår ifrån sig dvs är mottagliga

sen kan man ju diskutera vad "mottaglig" betyder men jag hoppas du förstod vad jag menade

Tycker du att man är mottaglig om man är säker på att man har rätt och inte bryr sig om vad den andra säger?


   
SvaraCitera

isola:

Tycker du att man är mottaglig om man är säker på att man har rätt och inte bryr sig om vad den andra säger?

mer mottaglig, ytligt sett, än någon som vägrar låta en prata om det ens

men min poäng var väl att de som verkar mottagliga ofta inte är det. och så.


   
SvaraCitera
Exner

df rqp:  de som verkar mottagliga ofta inte är det. och så.

ja


   
SvaraCitera
Exner

isola: Äter ibland extremt långsamt

Min släng av intuitiv, humoristisk dyslexi gav den här gången: Äter ibland extremt långsint.


   
SvaraCitera

Inte alls, har ett likadant själv. 


   
SvaraCitera