Aviseringar
Rensa alla

Hur reagerar ni i olika socialt "stela" situationer?


Ämnesstartare

Scenario 1:Du sitter på tåget med en grupp personer, varav endast 1 är din vän. De andra är din väns vänner. Plötsligt ska några av gruppen inklusive din vän gå av varpå du blir ensam med en av dens kompisar, den du sitter bredvid. Vad gör du? Vad säger du?Scenario 2:Du har en sms konversation med en person du tror att det kan bli något med. Personen i fråga ger tyvärr endast korta svar. Du vet inte om den är upptagen med något annat, är för blyg för att svara eller helt enkelt inte är intresserad. Hur avbryter du den stela stämningen?Scenario 3:Du har skrivit med någon på facebook/kik/sms med någon du inte känner så bra, men vill lära känna bättre. Ni skriver ganska öppet och ni "öppnar" er för varandra. Du stöter senare på denne på tåget/bussen/matkön etc. Stämningen blir väldigt stel då ni inte pratat så mycket utanför internet. Vad gör du?


   
Citera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Scenario 1:Du sitter på tåget med en grupp personer, varav endast 1 är din vän. De andra är din väns vänner. Plötsligt ska några av gruppen inklusive din vän gå av varpå du blir ensam med en av dens kompisar, den du sitter bredvid. Vad gör du?

vad är stelt med det? man snackar väl om något eller är tyst om man inte har lust att prata

titanicfanatic: Scenario 2:Du har en sms konversation med en person du tror att det kan bli något med. Personen i fråga ger tyvärr endast korta svar. Du vet inte om den är upptagen med något annat, är för blyg för att svara eller helt enkelt inte är intresserad. Hur avbryter du den stela stämningen?Scenario

slutar skriva om den andra bara svarar med tråkiga svar

titanicfanatic: Scenario 3:Du har skrivit med någon på facebook/kik/sms med någon du inte känner så bra, men vill lära känna bättre. Ni skriver ganska öppet och ni "öppnar" er för varandra. Du stöter senare på denne på tåget/bussen/matkön etc. Stämningen blir väldigt stel då ni inte pratat så mycket utanför internet. Vad gör du?

hade inte "öppnat upp mig" från början. hade jag sett någon jag smsat med på stan skulle jag antagligen hälsa och försöka hänga med denne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Jag säger "den här stela stämningen är till 100% ditt fel" och ser till att hen i panik måste tvinga ut sig något vettigt att säga

2. Jag slutar skriva... Får jag inga vettiga svar så finns det ju ingen anledning att skriva

3. Jag petar hen 5 ggr i naveln... Troligtvis uppstår någon form av diskussion  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Scenario 1:Du sitter på tåget med en grupp personer, varav endast 1 är din vän. De andra är din väns vänner. Plötsligt ska några av gruppen inklusive din vän gå av varpå du blir ensam med en av dens kompisar, den du sitter bredvid. Vad gör du? Vad säger du?

Slöpratar om något meningslöst tills konversationen dör ut och sitter tyst resten av resan

titanicfanatic: Scenario 2:Du har en sms konversation med en person du tror att det kan bli något med. Personen i fråga ger tyvärr endast korta svar. Du vet inte om den är upptagen med något annat, är för blyg för att svara eller helt enkelt inte är intresserad. Hur avbryter du den stela stämningen?

Ger upp och stämningen blir irrelevant

titanicfanatic: Scenario 3:Du har skrivit med någon på facebook/kik/sms med någon du inte känner så bra, men vill lära känna bättre. Ni skriver ganska öppet och ni "öppnar" er för varandra. Du stöter senare på denne på tåget/bussen/matkön etc. Stämningen blir väldigt stel då ni inte pratat så mycket utanför internet. Vad gör du?

Ignorerar stämningen med lite lätt konversation och ser om det fungerar


   
SvaraCitera

1. Jag säger ingenting
2. Jag säger ingeting
3. ALLAHU AKBAR


   
SvaraCitera

titanicfanatic:
Scenario 1:Du sitter på tåget med en grupp personer, varav endast 1 är din vän. De andra är din väns vänner. Plötsligt ska några av gruppen inklusive din vän gå av varpå du blir ensam med en av dens kompisar, den du sitter bredvid. Vad gör du? Vad säger du?

Njuter av tystnaden så länge inte den andra personen ska hålla på och förstöra den genom att starta ett samtal.

titanicfanatic: Scenario 2:Du har en sms konversation med en person du tror att det kan bli något med. Personen i fråga ger tyvärr endast korta svar. Du vet inte om den är upptagen med något annat, är för blyg för att svara eller helt enkelt inte är intresserad. Hur avbryter du den stela stämningen?

Om det fortfarande är så efter några försök att starta en konversation så slutar jag skriva.

titanicfanatic: Scenario 3:Du har skrivit med någon på facebook/kik/sms med någon du inte känner så bra, men vill lära känna bättre. Ni skriver ganska öppet och ni "öppnar" er för varandra. Du stöter senare på denne på tåget/bussen/matkön etc. Stämningen blir väldigt stel då ni inte pratat så mycket utanför internet. Vad gör du?

Försöker starta en konversation. Kanske nämner något vi skrivit om, något som har hänt mig nyligen, något relaterat till situationen vi befinner oss i etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq
3. Jag petar hen 5 ggr i naveln... Troligtvis uppstår någon form av diskussion  

Hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

scenario 1:  Om jag pratat med de tidigare under dagen/kvällen så försöker jag prata med de om inte så är jag antagligen tyst och pillar med mobilen
scenario 2: Avbryter konversationen och försöker prata senare
scenario 3: försöker skämta om någonting som vi skämtat om typ, försöker väl prata om allt möjligt och snabbt typ ta mig därifrån :I


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Du sitter på tåget med en grupp personer, varav endast 1 är din vän. De andra är din väns vänner. Plötsligt ska några av gruppen inklusive din vän gå av varpå du blir ensam med en av dens kompisar, den du sitter bredvid. Vad gör du? Vad säger du?

Det hade varit ett dröm scenario, i gruppen hade jag varit tyst och tillbaka lutad skulle jag tippa men sen när det bara blev vi två så hade jag lyssnat på konversationen innan och prata om det han var intresserad av lol, om det hade varit en tjej så hade jag förmodligen skitit på mig

titanicfanatic: Du har en sms konversation med en person du tror att det kan bli något med. Personen i fråga ger tyvärr endast korta svar. Du vet inte om den är upptagen med något annat, är för blyg för att svara eller helt enkelt inte är intresserad. Hur avbryter du den stela stämningen?

Frågar varför 

titanicfanatic: Du har skrivit med någon på facebook/kik/sms med någon du inte känner så bra, men vill lära känna bättre. Ni skriver ganska öppet och ni "öppnar" er för varandra. Du stöter senare på denne på tåget/bussen/matkön etc. Stämningen blir väldigt stel då ni inte pratat så mycket utanför internet. Vad gör du?

Oh shit upp med luvan spring the fuck därifrån


   
SvaraCitera