Aviseringar
Rensa alla

Hur säger jag det till honom?


Ämnesstartare

Hur säger man till en kille som man bara chattat med på msn att man gillar honom? På ett bra sätt, så att det inte låter för seriöst, överdrivet eller korkat?
När ska jag berätta det och hur ska jag uttrycka mig?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Att tillägga, vi har aldrig träffats men chattat i snart tre år.


   
SvaraCitera

Varför inte; "Jag tror att jag gillar dig"?


   
SvaraCitera

Om du nu gillar honom är det väl högst seriöst och då bör det väl även låta seriöst. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tulda:

På ett bra sätt, så att det inte låter för seriöst, överdrivet eller korkat?

Säg det på ett skämtsamt sätt, exempelvis "Fan, du är ju störtskön egentligen! Jag tror att jag börjar gilla dig på allvar [wink]". Det borde göra susen.


   
SvaraCitera

skicka noodz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Varför inte; "Jag tror att jag gillar dig"?

Nämen det blir för uppenbart att jag då typ är kär i honom, vilket jag iofs tror att jag är men jag vill inte att det ska komma sådär bestämt och snabbt, vill mer att det ska smyga fram. På nåt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Om du nu gillar honom är det väl högst seriöst och då bör det väl även låta seriöst.

Men nu menar jag mer att det inte ska låta som om jag är stört kär och vill bilda familj osv, för att överdriva en gnutta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Säg det på ett skämtsamt sätt,

Bra ide, men när? bara sådär när som helst går ju inte liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tulda:

Bra ide, men när?

Släng in det efter en stunds tystnad, när ni redan pratat i några minuter. Och det går utmärkt att göra det bara sådär, våga och vinn!


   
SvaraCitera

Tulda:

Men nu menar jag mer att det inte ska låta som om jag är stört kär och vill bilda familj osv, för att överdriva en gnutta.

"Jag är intresserad av dig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Varför inte; "Jag tror att jag gillar dig"?

mörknäs:

skicka noodz.

Välj nån av ovanstående.


   
SvaraCitera

Observator:

Säg det på ett skämtsamt sätt, exempelvis "Fan, du är ju störtskön egentligen! Jag tror att jag börjar gilla dig på allvar [wink]". Det borde göra susen.

du är inte dum ibland [cute][cute]


   
SvaraCitera
edroon

Tulda:

Hur säger man till en kille som man bara chattat med på msn att man gillar honom? På ett bra sätt, så att det inte låter för seriöst, överdrivet eller korkat?
När ska jag berätta det och hur ska jag uttrycka mig?

Hur brukar du säga det utanför msn?

Har du inte träffat killen än så säg inte det, lär känna honom först.


   
SvaraCitera

Tulda:

Men nu menar jag mer att det inte ska låta som om jag är stört kär och vill bilda familj osv, för att överdriva en gnutta.

Du kan ju prova med "Jag gillar dig". Tror inte han kommer tänka "Oh noes, hon älskar mig och vill klämma ut min avkomma!!!11". Tror han kommer ta det precis för vad det är, att du gillar honom. [zzz]


   
SvaraCitera