Aviseringar
Rensa alla

Hur sent är det okej med hög musik, och hur högt ska man tåla?


Ämnesstartare

Börjar tröttna nu -_- och det är inte bara så man hör basen, man hör typ allt. Så vad är okej och var går gränsen + vad ska jag göra åt saken om dom inte sänker/stänger av?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är nästan aldrig okej!


   
SvaraCitera

Om du bor i lägenhet så brukar det vara 22 eller 23 som är det senaste man "får störa" sina grannar, om dom inte har stängt av efter 23 kan u gå dit och skälla ut dom. Om du nu bor i lägenhet [tard]


   
SvaraCitera

det är inte okej någon gång på dygnet alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

Om du bor i lägenhet så brukar det vara 22 eller 23 som är det senaste man "får störa" sina grannar, om dom inte har stängt av efter 23 kan u gå dit och skälla ut dom. Om du nu bor i lägenhet

bor i lägenhet ja! frågan är bara vilken lägenhet det kommer ifrån... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om dom inte har stängt av efter 23 kan u gå dit och skälla ut dom. Om du nu bor i lägenhet

Skulle jag köra på. Fast det beror på hur ofta det är. Låt människan ha fest någon gång ibland. Jag stör mig som bara den på min granne som skäller ut mig så fort jag har fest.


   
SvaraCitera

Stellaluna:

bor i lägenhet ja! frågan är bara vilken lägenhet det kommer ifrån... [rolleyes]

dörrknackning! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Låt människan ha fest någon gång ibland

kan inte jag kräva att dom ska ha fest utan så pass hög musik då? för det är inte som att väggarna är tunna eller så, brukar inte höra särskilt mycket alls av grannarna


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Skulle jag köra på. Fast det beror på hur ofta det är. Låt människan ha fest någon gång ibland. Jag stör mig som bara den på min granne som skäller ut mig så fort jag har fest.

Ibland är det okej ja, men det ska ju ändå inte hålla på för sent [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

vad ska jag göra åt saken om dom inte sänker/stänger av

gå dit och se vad som händer. har de fest kan du ju låta dem vara för den här gången och be dem säga till nästa gång de ska ha fest. sitter människan för sig själv och spelar musik för glatta livet, skäll ut. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_sofi:

be dem säga till nästa gång de ska ha fest

men jag lider ju inte mindre av musiken för det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

kan inte jag kräva att dom ska ha fest utan så pass hög musik då?

Jo, visst. Du kan ju säga till dem att sänka musiken, men på ett snällt sätt. Typ som när vi var hos min pojkväns kompis och grannen kom. Hon bjöd typ med honom upp i hennes lägenhet bara för att han skulle få höra hur mkt det lät, och sa typ att det var okej att ha fest, men att de gärna fick dämpa sig lite.

enhimmelskdrog:

men det ska ju ändå inte hålla på för sent

Nej, inte försent. Men har någon fest kanske man kan härda ut till typ 11-12 i alla fall. Sedan kan man kanske säga till dem att dämpa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren, jag ska försöka härda ut en liten stund till då[y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

men jag lider ju inte mindre av musiken för det [crazy]

är det bara någon gång ibland kanske du överlever? typ kan hitta på något annat den kvällen osv. men är det för ofta ska du ju säga till. du bor ju också där, betalar hyra och allt sånt [smile]


   
SvaraCitera

23 bukar jag förvänta mig att det ska vara tyst. Efter tolvslaget blir jag galen, någon timme senare mordisk.


   
SvaraCitera