Aviseringar
Rensa alla

Hur sent är det okej med hög musik, och hur högt ska man tåla?


Jag somnar oavsett förr eller senare, så mig är det egalt. Däremot blir jag, oavsett tidpunkt på dygnet, något alldeles kolossalt rasande när någon granne sitter och över på att spela instrument. Värst är trummor, men inte långt efter kommer piano. Jag vill gå in till dem och sparka sönder deras satans trummor, bryta av trummpinnarna på mitten och örfila vederbörande.

Och ja: jag lider av situationen i detta nu. Hoppas jag somnar snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upplever samma idioti. Det är ofta tyst på dagen, sedan mot kvällen när klockan är 00:00 - 02:00 så är det jättehög musik. Fastän det inte är fest! Sitter man ensam och dunkar kan man lika gärna ha hörlurar.

Mycket av folket som bor här måste vara bakom flötet. Själv sitter man med hörlurar redan vid 21-23 tiden eller har väldigt lågt ljud. Andra som bor i närheten kan inte ens sänka från högsta till näst högsta volym. Ibland undrar man vad denna hjärnskada många har kallas som medför att de inte kan insé ett så enkelt faktum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ibland undrar man vad denna hjärnskada många har kallas som medför att de inte kan insé ett så enkelt faktum.

brist på förmåga att sätta sig in i grannens lägenhet skulle man kunna kalla det[y] men ja tröga är dom!


   
SvaraCitera

Är det bra eller dålig musik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Är det bra eller dålig musik?

all musik är dålig när man vill sova!!! ... fast annars är den helt okej, faktiskt [cute]


   
SvaraCitera

Stellaluna:

all musik är dålig när man vill sova!!! ... fast annars är den helt okej, faktiskt

Nej brukar kunna sova till mysig lugn musik.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Är det bra eller dålig musik?

Stellaluna:

all musik är dålig när man vill sova!!! ... fast annars är den helt okej, faktiskt [cute]

Är inte tråden nästan en månad gammal nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Är inte tråden nästan en månad gammal nu?

jo men det är ett återkommande problem[crazy]

My dreams are her:

Nej brukar kunna sova till mysig lugn musik.

aha, nej men den var varken mysig eller lugn [crazy]


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Är inte tråden nästan en månad gammal nu?

Ämnet är fortfarande diskutabelt.


   
SvaraCitera

Stellaluna:

frågan är bara vilken lägenhet det kommer ifrån... [rolleyes]

Sätt en lapp i porten då.

Jag brukar förresten lyssna ganska högt, fast mest på helger, och sällan mer än en timme i sträck.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera