Aviseringar
Rensa alla

Hur ser Chile ut idag sen avkoloniseringen?


Ämnesstartare

Jag är från Chile, och har läst lite om avkoloniseringen som utvecklades under 1900-talet. Har lånat massa böcker och hittat väldigt intressan fakta. Men min frågeställning är hur Chile ser ut idag? Under vår "moderna tid" alltså i början av 2000-talet. Det står inte så mycket om det, så jag undrar om det finns någon här som har en aning? Mycket har ju förändrat, men ändå - hur ser landet ut idag? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Är det inte massa kokain-odlingar där fortfarande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du borde rikta dig till något chilenskt forum eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tror du borde rikta dig till något chilenskt forum eller liknande.

Tyst med dig, UM är the place för alla frågor någonsin. Det är här folk som inte kan google samlas OCH DET ÄR VÅR PLIKT ATT HJÄLPA DOM TAMEFAN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Det är här folk som inte kan google samlas OCH DET ÄR VÅR PLIKT ATT HJÄLPA DOM TAMEFAN.

ok, då tkr ja att chile r lika bra nu som då förutom att d r lite äldre nu n då osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, hallå! Tror du inte att jag har googlat? Det står ytters ytterst lite om hur det ser ut idag. Och det här är ju ett forum där man kan fråga andra om dom kanske vet? Eller har jag helt fel? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://sv.wikipedia.org/wiki/Chile Ser ut att finnas en del, to m ett helt stycke om bara Allende!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan läst, men kan man tro på wikipedia? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosija:

Har redan läst, men kan man tro på wikipedia?

Läs deras källor då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosija:

Har redan läst, men kan man tro på wikipedia? [tired]

Lol ja det kan man, Wikipedia är i regel mer trovärdigt än resten av internet då det korrekturläses av så många hela tiden. Iallafall i ett ämne som inte har så många problem med censur är väldigt pålitliga, te x om du läser om Nordkorea så kan du kanske behöva ta allt med en rätt stor nypa salt. Däremot Chile finns inte mycket talan om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej...Men vet ni eller vet någon annan något som dom själva kan berätta? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt jag vet är att drugs are bad mkay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men...[sad]


   
SvaraCitera