Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ditt "straff"-system för brott ut?


Ämnesstartare

Jag har bara system för pokemon :'/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Varför ska det spela någon roll vad man tänker göra med sin narkotika? varför blir det värre om jag vill bjuda/sälja/bygga ett torn av det jag själv inte vill röka.

Eftersom det inte nödvändigtvis är samhällsmässigt gynnsamt att man får lura i 13-åringar kokain.

Horrorshow:

Ur ett rent praktiskt syfte skulle det ju dessutom vara svårt att definiera vad "eget bruk" är. Köper jag 30 gram cannabis för att ha ett lager hemma kommer jag ju med största sannolikhet anklagas för att jag säljer.

30 kilo amfetamin blir svårare att förklara 🙂


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Eftersom det inte nödvändigtvis är samhällsmässigt gynnsamt att man får lura i 13-åringar kokain.

Är inte heller nödvändigtvis samhällsmässigt gynnsamt att kränga pokemonkort för hundratals kronor till kidsen. Tror dock det är ytterst få 13 åringar som har tillräckligt med pengar för att kunna bruka kokain.

Jörg Buttgereit:

30 kilo amfetamin blir svårare att förklara 🙂

Huvudet på spiken [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Är inte heller nödvändigtvis samhällsmässigt gynnsamt att kränga pokemonkort för hundratals kronor till kidsen. Tror dock det är ytterst få 13 åringar som har tillräckligt med pengar för att kunna bruka kokain.

Det är därför de lockas in i diverse brottslighet som rån och prostitution då. Skillnaden mot pokemonkort är att pokemonkort inte är (lika) beroendeframkallande.


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Det är därför de lockas in i diverse brottslighet som rån och prostitution då. Skillnaden mot pokemonkort är att pokemonkort inte är (lika) beroendeframkallande.

Men om en 13 åring odlar själv, bör han få röka det då? Eller är det bara en åldersgräns du vill åt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldtäkter skall beläggas på det sättet att det är skarp tvångsvård där man verkligen arbetar bort hela grundinställningen hos personen som gör att denne kan begå ett sådant brott.

Ekonomiska brott - fängelse. Eller något som fungerar avskräckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Men om en 13 åring odlar själv, bör han få röka det då? Eller är det bara en åldersgräns du vill åt?

Va? Vi talade väl om man bör få sälja eller inte? Jag tycker personligen att man ska legalisera cannabis för eget bruk, men behålla övriga droger kriminella, med vård som enda påföljden för bruk, och hårda straff på att handla med det.


   
SvaraCitera

Jörg Buttgereit:

Va? Vi talade väl om man bör få sälja eller inte? Jag tycker personligen att man ska legalisera cannabis för eget bruk, men behålla övriga droger kriminella, med vård som enda påföljden för bruk, och hårda straff på att handla med det.

Förlåt, utryckte mig en smula otydligt. Du angav "Eftersom det inte nödvändigtvis är samhällsmässigt gynnsamt att man får lura i 13-åringar kokain" som svar på varför man inte bör få sälja. Det jag undrade var hur du ser på 13 åringar som använder cannabis för eget bruk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pedofiler,våldtäcktsmän samt alla andra cpiga sexbrott som djurknullare,necrofiler osv borde avrättas eller låsas in för evig plus kastrering!


   
SvaraCitera

TYcker man ska höja straff för brott mot andra individer, typ våldtkt osv till samma nivå som smuggling av knark etc.


   
SvaraCitera

Brott som inte inkräktar på någons frihet = ingen påföljd
Brott som inkräktar på någons frihet = skadereducerande åtgärder, om det nu är fängelse, rehabilitering eller dödstraff det vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt många är som vill avkriminalisera offerlösa brott.

Det betyder att det skulle vara fullt lagligt att köra onyktert (så länge du inte kör över någon eller krockar), fullt lagligt att strunta i att ha körkort när du kör, kör för fort...

Det blir inget bra system det där....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antalet fängslade i Sverige har ökat successivt under års gång. Överfulla fängelser, skenande kriminalvårdskostnader och förödande sociala följder gör landets straffsystem redo för reformer.

För att råda bot på cirkusen måste vi till att börja med att se fängelsekostnaderna/bestraffningsmetoderna ur en ekonomisk aspekt, därefter skärpa straffen. Till exempel genom att tillgodose fängelsernas säkerhetsklassificering.


   
SvaraCitera

YaBasta:

necrofiler

YaBasta:

avrättas

Hur tusan får du ihop det där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Hur tusan får du ihop det där?

va? vaddå? varför kan man inte avrätta en necrofil? ba för dom tänder på lik elelr vaddå?


   
SvaraCitera