Aviseringar
Rensa alla

Hur ser en kristen ut?


Ämnesstartare

DPope:

får väl skylla sig sj att hon är klantig

Jo det är ju verkligen så. Bara för att man tror på Gud och man går igenom vissa prövningar så innebär det inte att man måste vara perfekt annars är det Guds fel. Han sänder ju inte prövningar och förstör för oss direkt på sånt sätt. Desutom har vi ansvar för våra egna handlingar och på samma sätt kan vi vara lite klumpiga eftersom vi styr våra egna kroppar. Så otroligt dumt av henne att skylla ifrån sig på Gud. Pinsamt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Men det är så olika.

Det är precis det jag vill få fram med denna tråd. Att det är lite tokigt med såna fördomar.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

råtroende

det är dock fortfarande olika från person till person, precis som i allt annat.. jag vet inte om du tänkte på det, när jag gick på skolan, så hade jag olika stil hela tiden [crazy] ena dagen hip-hopare, andra dagen sportfåne etc. Jag hade inte direkt någon typisk kristen stil

Jag tycker att de flesta kristna tjejer ser ut som "normala" tjejer. Men samtidigt så finns det de som klär sig mer fjortisaktigt, punk-aktigt etc (gäller både killar o tjejer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

kristen stil

Det finns väl ingen typisk kristen stil. Jag vill veta dock vad folk tror och varför de tror att kristna inte vill klä eller sminka sig på ett speciellt sätt. [smile]


   
SvaraCitera

Inreeld:

Det finns väl ingen typisk kristen stil

det som jag sj förknippar med kristen stil är märkeskläder o annat sådant [crazy] men det beror väl på att de flesta kristna har råd med det då deras föräldrar tjänar fett med cash [crazy] med andra ord, är en medelklassfamilj eller högre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

är en medelklassfamilj eller högre

Ok. intressant faktiskt.
Själv har jag alltid tillhört den underklassiga familjen..
Min bild av icketroendes fördomar är att kristna inte bryr sig om hur de ser ut för att de är älskade som det är. Och jag vill ta bort mina fördomar mot deras fördomar. Det är därför jag har startat denna tråd.


   
SvaraCitera

Inreeld:

Själv har jag alltid tillhört den underklassiga familjen..

där är vi två [y]

Inreeld:

att kristna inte bryr sig om hur de ser ut

detta är individuellt faktiskt.. det finns de som inte direkt bryr sig o det finns de som bryr sig mkt om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

är individuellt faktiskt..

Ja det vet jag. [bigsmile]Jag vill bara veta vad andra tycker och tror. För jag har själv fått gå igenom den där processen. Och är fullt medveten om att kristna är totalt olika varandra på den fronten. Det finns ju lika mycket variation som det finns stilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Jag har kompisar som är kristna som inte alls ser ut att vara någon troende.

Hur ser en troende ut enligt dig då? För jag vill inte åt att du berättar hur alla som enligt dig Inte ser ut som en troende. Så hur ser en troende ut? Och då räknar jag inte med några korshalsband eller så.
För du sa ju det själv: ser inte ut att vara troende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inreeld:

Hur ser en troende ut enligt dig då?

Jag svarade ju typ på det förut? Men om man INTE ser kristen ut tänker jag mig en väldigt modemedveten människa med smink och sådär. Jag har en kompis som ser ut som så som jag beskrev, och jag hade aldrig trott att hon var troende innan hon sa till mig att hon var det. Dock har jag aldrig stött på någon sådan person som går i kyrkan, utan mer som min kompis, alltså att de tror på gud men inte engagerar sig i kyrkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

väldigt modemedveten människa med smink och sådär.

Ok 🙂 Det var typ det jag trodde folk skulle tycka. Vi får se vad fler skriver.
För jag känner fler kristna som är väldigt modemedvetna, speciellt en i min klass. Hon är så otroligt vacker, men å andra sidan ler hon verkligen jämt!! Så hon gör ingen modellmin i alla fall. Hehe.
Men hon i alla fall är en av de personer som jag ser upp till mest av alla kristna jag känner just för hennes tro och hennes närhet till Jesus trots att hon bryr sig jättemycket om skönhet och tycker att det är viktigt för kvinnan men även lite för mannen. Det är så det ska vara tycker jag. Hon använder sin kreativitet och skapar utifrån det hon har. Men hon gör inte extrema förändringar som att blondera sitt blonda hår.
Svårt med det där med att sätta folk i en box. För det är inte så bra egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inreeld:

Det var typ det jag trodde folk skulle tycka

Fast jag tkr ju inte kristna vanligtvis är väldigt modemedvetna, utan att det är undantagen. Många av de väldigt troende människorna jag känner bryr sig i stort sätt inget om sitt utseende som det verkar. De drar på sig det som ligger närmast sängen och smink är överskattat ungefär.


   
SvaraCitera

Frånvarande och allmänt höga. [party]


   
SvaraCitera

som han där DPOPE här och allihopa är asläskiga.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Image
Jag tror dom ser ut sådär


   
SvaraCitera