Aviseringar
Rensa alla

Hur ser morgondagens teknologi ut?


Ämnesstartare

Så jag sitter här uppe och grubblar över framtiden morgondagens teknologi. Vi vet alla att vi kommer ha en teknologisk utveckling dom närmaste 100 åren i den takt vi haft dom senaste 20 000 åren. Forskarna beräknar att våran teknologi inom dom närmsta 50 åren kommer innebära ett stor lift men hur tror du?

Vartannat år kommer en mobil, dator tv, behövas bytas ut dom närmaste 20 åren i takt med att teknologin förbättras rejält. Robotars IQ kommer förbättras enormt och redan 2070 spås det att man kan ha den första maskinen som har lika hög IQ som ett barn.

Detta kommer innebära förändringar för samhället, igenom att teknologin kommer att förbättras enormt och att redan om 40 år har vi ett samhälle som bara fanns i SI-FI böckerna för 20-30 år sedan.

Men nu kommer den stora frågan hur ska vi i samhället handskas med detta kliv som vi kommer ta det här århundradet? Kommer att kunna klara av att leva med teknologin eller kommer gå så långt att vi utvecklar den så långt att vi inte kommer behövas att utnyttjas längre?


   
Citera
Ämnesstartare

Capelon:

Forskarna beräknar att våran teknologi inom dom närmsta 50 åren kommer innebära ett stor lift men hur tror du?

för 15 år sen så börja det pratas om virtual reality. sätt på dig en hjälm o flyg ett F16 plan o ligg med amazonkvinnor. vi väntar fortfarande på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh, trodde det var capture som hade gjort en rolig tråd. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

för 15 år sen så börja det pratas om virtual reality. sätt på dig en hjälm o flyg ett F16 plan o ligg med amazonkvinnor. vi väntar fortfarande på detta.

den teknologin finns dock är den långt ifrån färdig jag skulle gissa på 70-130 år till innan du får se en sån teknologi finnas i varje hem på jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej den är som du tänkt dej. Men de flesta innovationer nuförtiden verkar handla om materialteknologi osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

den teknologin finns dock är den långt ifrån färdig jag skulle gissa på 70-130 år till innan du får se en sån teknologi finnas i varje hem på jorden.

man blir jämt besviken på teknologi. HD skulle ju vara så fantastiskt men var ju bara som vilken typ av TV som helst. däremot ligger det i företagens intresse att hypa upp en vara så dom kan sälja den. dom riktigt stora vetenskapliga upptäckerna är underskattade. fusion är det enda relevanta jag kan komma på som blir intressant...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Tror ej den är som du tänkt dej.

Sant jag vet inte hur framtiden ser ut. Men jag hoppas på det bästa.


   
SvaraCitera

iosib:

äh, trodde det var capture som hade gjort en rolig tråd. [mad]

Va? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Va? [blush]

Trodde jag också först [sad][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

fusion är det enda relevanta jag kan komma på som blir intressant...

Fusions kraft finns redan att använda dock så kostar det enroma summor att bygga ett fusions kraftverk och vi kan inte använda teknologin till fullo. Men det finns andra saker att försöka nå till fusions kraft och det är att leta efter material på månen som skulle minska kostnaden för ett sådant kraftverk och skulle däremot kunna bidra oss att ge oss samma energi som solen har.


   
SvaraCitera

Ett USB-minne med 1TB i kapacitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Va? [blush]

läste inte hela användarnamnet. [sad] Cap...


   
SvaraCitera

iosib:

läste inte hela användarnamnet. [sad] Cap...

Jaha. Förstod ingenting och trodde att du på något vis associerade mig med morgondagens teknologi och roliga trådar om detta. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Ett USB-minne med 1TB i kapacitet.

du får nöja dig med ett 64gb minne atm:
http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?ModNo=105


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jaha. Förstod ingenting och trodde att du på något vis associerade mig med morgondagens teknologi och roliga trådar om detta. [tard]

trodde att du skulle ha kommit på ett effektivare sätt att paketera en viss maträtt gjord på jamande varelser. [shake]


   
SvaraCitera