Aviseringar
Rensa alla

Hur ser ni på er själva?


Ämnesstartare

Hade lust att skriva av mig lite och tänkte att jag i samma veva kunde dra igång en tråd som kanske skulle kunna vara intressant att läsa för båda mig och andra. [smile]

Funderade lite på hur jag ser på mig själv som person, hur jag är och hur jag tror att andra upplever mig.

Kan börja med att säga att jag upplever mig själv som en väldigt känslomässig kille då jag gillar att prata ut om hur jag känner mig men även om hur andra känner sig.
kan ganska snabbt blir otroligt öppen mot folk jag känner att jag kan lita på men samtidigt så kan jag vara otroligt svår att komma in på livet.
Har barndomsvänner som egentligen inte känner mig alls, pratar inte äns med min bror eller någon annan i min familj på en "djupare" nivå.
Allt är bara ytligt känns det som, varför det är så vet jag inte men det har bara blivit så.
Just nu så har jag en enda person som jag känner att jag skulle kunna prata med om vad som helst.

I och med det här så tror jag att många (om inte alla) kan uppleva mig som tillbakadragen, blyg och kanske till och med a-social men samtidigt så finns det inget som gör mig gladare än att få prata med folk, det är bara det att jag inte tar till mig många utav de chanser jag får att faktiskt prata med någon.

Skulle kunna skriva så otroligt mycket mera men vill försöka inte göra en Wall of Text här [bigsmile]

Hur ser ni på er själva och hur tror ni andra upplever er?


   
Citera
Ämnesstartare

Är väl ambitiös och flitig men också arrogant och hatar 95% av min omgivning då alla är dumma i huvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser mig själv som du ser dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser mig själv som en positiv , social , ambitiös ,
snäll och trevlig person [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag är glad tycker nog folk att jag är jobbig och tar plats med min intellektuella glans och dåliga humor, såvida jag inte blir medveten om detta och coolar ner lite.
När jag inte är särskilt glad (oftast), ser nog folk mig som en tankspridd galning som är försjunken i sig själv, men så fort jag blir medveten om detta ter jag mig empatisk och chillar lite.
Är oftast medveten, men inte alltid.
Detta jag har skrivit är en grav överdrift. Jag är en snäll människa, men jag tänker nog lite för mycket.


   
SvaraCitera

Jag upplever mig själv som... Jag är smartare än vad många tror, men jag visar inte det.... Går bara och är tyst hela tiden. Drar mig alltid undan från stora grupper, tycker det är läskigt att få uppmärksamhet från många... Jag kan prata med folk en och en, men om det är typ fem personer som börjar lyssna om jag förklarar något för en människa så går jag bara därifrån...
Har svårt för att vara glad, och uppskattar konstiga saker. Som till exempel älskar jag trädgårdar och blommor.. Och så älskar jag biblioteket. Jag är en sån som "tittar" mer än deltar när det händer något..
På internet är jag "Alla älskar mig och alla vet om det"

Oj vad konstigt och långt och läskigt det blev >.<


   
SvaraCitera

Kan lägga till att jg har sjukt svårt att lita på människor, och ingen av mina "vänner" känner mig mer än ytligt. Jag hatar att få komplimanger, för jag vet aldrig om de är äkta eller om folk bara driver med mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aekitsune:

Jag hatar att få komplimanger

söt du är [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som inte känner mig kan nog tro att jag är tråkig eftersom jag sällan tar stor plats bland folk jag inte känner. Ser mig själv som aningen smartare än dem och känner nästan att jag inte behöver lära känna dem. Bland mina kompisar, familj och vuxna är jag mycket mer bekväm och utåtriktad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aekitsune:

Jag är en sån som "tittar" mer än deltar när det händer något..

Hah, jag med! Undra vad sånt beror på egentligen.


   
SvaraCitera

mjölk:

Folk som inte känner mig kan nog tro att jag är tråkig eftersom jag sällan tar stor plats bland folk jag inte känner. Ser mig själv som aningen smartare än dem och känner nästan att jag inte behöver lära känna dem.

Jag gillar dig! Det känns som du är likadan som jag >.<

mjölk:

Hah, jag med! Undra vad sånt beror på egentligen.

Ja 😛 Men jag känner mest... Oftast när det är en stor grupp så ska alla tjejer alltid spela så jävla korkade, och alla killar tycker det är... Jag vet inte, men de låssas att de inte ser att de bara spelar.. känns inte som man har så mkt att komma med då >.< Folk gillar inte när tjejer är smartare än dem [confused] Eller något...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aekitsune:

Oftast när det är en stor grupp så ska alla tjejer alltid spela så jävla korkade, och alla killar tycker det är... Jag vet inte, men de låssas att de inte ser att de bara spelar.. känns inte som man har så mkt att komma med då >.< Folk gillar inte när tjejer är smartare än dem

Exakt. Tjejer liksom nedvärderar sig själva heeela tiden och jag blir bara sjukt trött på sånt. Men grejen är att både killar och tjejer nästan ser ned på en för att man inte håller på med det [surprised] alla väntar sig samma sak.

aekitsune:

Jag gillar dig! Det känns som du är likadan som jag >.<

addar dig haha [smile]


   
SvaraCitera

mjölk:

både killar och tjejer nästan ser ned på en för att man inte håller på med det

Jag vet! Typ på en lektion för ngn dag sen så kollade vi på fossiler, så sa jag "Ååh denna liknar ett enhörningshorn! fast den har kanske inte samma helande krafter som de riktiga har. Eller aah.. de som är på tv i alla fall" så sa en i min klass "Vadå, är det någon skillnad på riktiga och de somfinns på tv?" jag ba "aah det finns ju inga riktiga.." hon ba " VAAAH ?! Det har jag ALLTID trott!!! Hörde ni det?! Jag trodde det fanns enhörningar!!!" över hela klassrummet.. jag ba "det trodde du inte alls.. jväla attentionwhore" och gick.. Efter det fick jag snea blickar av hela klassen... Hur orkar de ?! >.< Alla sånna människor borde dö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aekitsune:

Alla sånna människor borde dö

Hahah, då talar du om 90% av människorasens 13-20åringar XD

aekitsune:

Hur orkar de ?! >.<

Tror det handlar om att killar är rätt fega och måste känna att de har ett visst övertag för att kunna närma sig tjejer, och eftersom att tjejerna vill att de ska närma sig liksom underkastar dom sig. Eller?


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är bäst. Men alla vet redan det.


   
SvaraCitera