Aviseringar
Rensa alla

Hur shoppar ni?


Ämnesstartare

Vanligtvis.. om det finns nåt mönster.

Typ, en gång i månaden? Några gånger om året? En tröja där, ett smycke där? Mycket på en gång? Mest för att ni vill ha nytt eller för att ni BEHÖVER det?

Jag tycker om att shoppa mycket på en gång, och ganska sällan, 2 gånger om året kanske. Love it [love] Då kan man köpa lite dyrare också. Och med "mycket på en gång" menar jag kanske tre klädesplagg och några smycken. Typ[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

letme:

Hur shoppar ni?

Alltså.. jag är helt galen i kläder. Nuförtiden försöker jag leta lite efter smycken och sådant med, då jag har fyra lådor i källaren fulla med kläder och tre garderober i mitt rum inklusive en klädhängare för alla klänningar,kavajer,skjortor,byxor osv osv du fattar!
Så jag storshoppar två-tre gånger i månaden? häromdagen köpte jag 11 plagg när jag var ute för att leta efter ETT PAR byxor som jag egentligen inte behövde men ja... istället kommer jag hem med tre par byxor, fråga mig inte hur det gick till[sad]


   
SvaraCitera

köpte ett par byxor för några månader sedan. Handlar endast efter behov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Nuförtiden försöker jag leta lite efter smycken och sådant med

Föredrar du lite dyrare, äkta smycken eller spelar det ingen roll? Jag har alltid köpt ganska billiga (om man jämför med äkta!) men nu har jag börjat föredra äkta vara [love] Men då får man handla de mer sällan, jag tycker det roligare att shoppa också om man inte gör det så ofta! Då när man kommer hem med två fulla kassar känner man sig helt ny hehe [wink] Det är en häftig känsla.

Mår du dåligt av att handla så mycket..?

OF 5:

köpte ett par byxor för några månader sedan. Handlar endast efter behov

Låter skönt! [smile]


   
SvaraCitera

letme:

Men då får man handla de mer sällan, jag tycker det roligare att shoppa också om man inte gör det så ofta!

Nej det där med smycken alltså.. bryr mig faktiskt inte alls om det är äkta vara eller inte! Jag gillar när det inte är det till och med, alltså om det är slitet eller brons osv kan jag tycka är mycket vackert.
Sedan det där med att man kommer hem och känner sig alldeles ny! Det var så mitt såkallade "shoppberoende" började, jag älskade känslan att få komma hem med blommiga vintage klänningar och manchester jeans massa retro saker. Och när jag provade det i spegeln så kände jag mig så jäkla unik och cool för jag visste om att ingen annan hade det jag hade på mig.
Så jag kände den här förnyelse känslan kanske tre gånger? Sedan fortsatte jag bara att shoppa i samma takt för att försöka känna den känslan igen, känslan att man har förnyat sig och att man är unik [cute] Men nu har jag hela lägenheten och källaren full med unika saker att det tillslut inte känns så unikt för mig, så sorgligt [sad]


   
SvaraCitera

letme:

Mår du dåligt av att handla så mycket..?

Ja vissa månader när jag köpt 25 nya plagg, då mår jag inte bra [tard]


   
SvaraCitera

Klädesplagg slits ut bortom något slags ändå schysst Christer Pettersonnivå och måste ersättas, sker kanske någon gång var tredje månad.


   
SvaraCitera
mynona

Jag shoppar knappt. Jag köper kläder som passar mig, ser snygga ut, och går att använda länge utan att se sjaskiga ut. Jag köper nytt när jag behöver det. När jag väl handlar kan det iofsg bli mer än jag behöver.


   
SvaraCitera
Paseo

just nu lever jag lite lyxliv på mitt lilla studiebidrag, dvs 100% går åt till presenter till andra, kläder, smycken, smink, böcker
hihi
men snart körkort, hoppas jag iaf halkan på fredag mmmm, då blir det slut på lyxlivet uuhhh mmmm


   
SvaraCitera

Paseo:

men snart körkort, hoppas jag iaf halkan på fredag mmmm, då blir det slut på lyxlivet uuhhh mmmm

Halkan är asrolig kan jag lova. [love]


   
SvaraCitera
Paseo

dazed:

Halkan är asrolig kan jag lova.

uuhh jag hoppas det verkar iaf inte va avancerat mmmm


   
SvaraCitera

Paseo:

uuhh jag hoppas det verkar iaf inte va avancerat mmmm

Nej, jag kommer ihåg läraren där han bara underkänt två människor i hela sin karriär på halkan den ena kom berusad den andra var en tjej som blandade ihop varvräknaren med hastighetsmätaren när man skulle köra i 70 eller något sånt och körde åt helvete. [bigsmile]

Askul att sladda och jävlas där. [blush]


   
SvaraCitera
Paseo

dazed:

Nej, jag kommer ihåg läraren där han bara underkänt två människor i hela sin karriär på halkan den ena kom berusad den andra var en tjej som blandade ihop varvräknaren med hastighetsmätaren när man skulle köra i 70 eller något sånt och körde åt helvete. Askul att sladda och jävlas där.

HAHAHAAHAHAHA
jag ska få min vanliga lärare också mmmm
ska sladda o säga ojsan för då blir han glad


   
SvaraCitera

Jag har ett löst mål av vad jag behöver/letar efter. Sveper snabbt genom butiken, hittar inget, suckar lite och känner "blöh". När det är något jag verkligen verkligen behöver så testar jag lite saker som "känns" okej, alternativt köper något som "duger". Hittar jag något jag gillar köper jag det ofta i flera färger. [crazy]

Shoppar jag tillsammans med någon så så petar jag pliktskyldigt på kläder, gnäller lite och prover sedan allt de ber mig att prova. Velar och känner: "men men men". Köper något som känns/ser bra ut.


   
SvaraCitera

Sporadiskt, främst på second hand när jag är i närheten av sådan


   
SvaraCitera