Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag ändra hennes uppfattning?


Ämnesstartare

Hej!

Nu är det så här, att jag känner en tjej som verkligen har sämst självförtroende, trots att hon ABSOLUT inte borde det; hon är hur vacker och allmänt bäst som helst. Jag påpekar det jämt och ständigt, och även om hon tror på att JAG faktiskt tycker allt det där, så tycker hon det inte själv, och det gör jävligt ont... Och jag fattar inte; det är inte så att hon blivit mobbad eller på något sätt fått höra att hon är dålig (förutom de gånger då alla utsätts för idioter som vill försöka trycka ner en), snarare tvärt om! Så jag fattar inte vad som är problemet.

Okej, ska få fram vad jag vill ha svar på:

- Varför känner hon som hon gör, tror ni?
- Hur kan jag få henne att tycka om sig själv?

Och nej, tänk inte ens tanken att säga att hon bara vill ha uppmärksamhet eller något sånt, för så är det inte!

Tack på förhand.


   
Citera

Katz:

Och nej, tänk inte ens tanken att säga att hon bara vill ha uppmärksamhet eller något sånt, för så är det inte!

Kan vara så, det vet du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hon inte en pojkvän så är det nog det som är problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Katz:

hon är hur vacker och allmänt bäst som helst.

Och?

Nånting har kanske hänt i hennes liv, hon kanske inte har det bra hemma, hon kanske har blivit våldtagen/misshandlad osv.. vem vet?

bara för att du tycker att hon är vacker betyder det inte att hon måste må bra.. automatiskt.

fan va irriterande.


   
SvaraCitera

strunta i henne


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

bara för att du tycker att hon är vacker betyder det inte att hon måste må bra.. automatiskt.

fan va irriterande

Men eftersom det verkar som att han tycker om tjejen han skriver om, så menar han väl att han mår dåligt av att se henne tycka så illa om sig själv? Är mänsklighet irriterande?

Min bästa vän har på sista tiden utvecklat en extremt dålig självkänsla, men till skillnad från trådskrivaren tror hon inte heller på att JAG tycker om henne. När jag säger "Vilken fin frisyr du har!" säger hon "Nej, det har jag inte" "Jo, det tycker jag" "Men då tycker du fel"

Hon går hos en kurator som försöker hjälpa henne att få upp självkänslan lite, men jag undrar om jag kan göra något? Det är ju som sagt inte kul att se sin fantastiska vän nedvärdera sig själv hela tiden.


   
SvaraCitera

Få henne att prata med en terapeut. Du kommer alltid att vara jävig till hennes förmån i den här frågan, du kan inte bättra på hennes självförtroende själv.


   
SvaraCitera

Katz:

Och nej, tänk inte ens tanken att säga att hon bara vill ha uppmärksamhet eller något sånt, för så är det inte!

Den underliggande är nog just uppmärksamhet. Kanske att hon vill bli sedd på ett annat sätt.. eller vad vet jag


   
SvaraCitera

Döda henne. Finns inget du kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Men eftersom det verkar som att han tycker om tjejen han skriver om, så menar han väl att han mår dåligt av att se henne tycka så illa om sig själv? Är mänsklighet irriterande?

Ja, precis. [n]


   
SvaraCitera

Katz:

- Varför känner hon som hon gör, tror ni?

hon är tjej. har kanske äs eller nåt, då nedvärderar man sig själv ganska mkt.

Katz:

- Hur kan jag få henne att tycka om sig själv?

tyck om henne.


   
SvaraCitera

Det finns säkert en massa hemsidor med tips om självkänsla, googla får du se.


   
SvaraCitera

Katz:

Och nej, tänk inte ens tanken att säga att hon bara vill ha uppmärksamhet eller något sånt, för så är det inte!

Sorry to break it to you men alla tjejer vill ha confirmation då å då och har allmänt dåligt självförtroende.

*duckar för flame från UM tjejer*


   
SvaraCitera

En del människor får aldrig nog. Du kan tala om för dom hur jävla bra dom är, men dom vill ändå bara ha mer och mer. Helt hopplöst. Bara låta va, ingen idé att slösa energi på.


   
SvaraCitera