Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag avsluta ett distansförhållande?


Ämnesstartare

Hej!

Detta har säkert diskuterats ett flertal gånger, men jag ställer frågan i alla fall.

Jag ska göra slut med min flickvän, hon bor i Malmö och jag i Halmstad alltså cirka 15 mil.

Hur ska jag göra för att göra slut? Ska jag åka ner och berätta eller jag ta det över telefon (brukar ju inte vara så populärt). Hon kommer nämligen att bli förkrossad och vad ska jag göra om hon inte vill se mig mer och jag är fast i Malmö?

/Mvh Anonym


   
Citera

Schystast är att göra det i Malmö i person och på en plats så att hon inte behöver fly någonstans, det vill säga hemma hos henne.
Kan bli obekvämt för dig men men...


   
SvaraCitera

a25zkmiz:

Ska jag åka ner och berätta

Ja.


   
SvaraCitera

Det beror på.
Har du råd att åka dit, har du någon ställe du kan sova, eller går det bussar tåg bra, så att du kan ta dig hem samma dag? (det är ju inte säkert att hon vill att du ska stanna där).

Hur länge har ni varit ihop? Är det bara några veckor så känns ju telefon liiite mer okej än om det är något år [crazy]


   
SvaraCitera

Tror det är svårt att ge några råd. För vissa är det mycket värre att bli dumpade via telefon, för vissa är det skönare eftersom man slipper se dumparen i ögonen och liksom kan göra mer vad man vill när man får reda på det. Jobbigt att sitta och storlipa inför någon man är olyckligt kär i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar!

Vi har varit tillsammans 3 månader. Och transport hem är inga problem.

Jag ska faktiskt ner till henne nu, ska jag säga det idag eller ska man ge lite hintar innan man berättar det? Jag menar varken jag eller henne har haft några problem alls.


   
SvaraCitera

a25zkmiz:

Vi har varit tillsammans 3 månader. Och transport hem är inga problem.

Aah, men då kan det ju vara lika bra att göra det öga mot öga, då kan hon inte göra dig till den fega idioten som dumpade henne över telefon.

a25zkmiz:

Jag ska faktiskt ner till henne nu, ska jag säga det idag eller ska man ge lite hintar innan man berättar det?

Det är la bättre att få det gjort än att hålla på och vela i någon dag. Vill du göra slut så vill du göra slut och då är det bättre att få det sagt. Det blir ju lite skumt om du ska undvika att pussa och krama på henne en dag och sen gör slut nästa? [cute]


   
SvaraCitera

Åk och träffa henne och säg som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips och svar igen, det ökar verkligen mitt självförtroende. 🙂 Jag följer ditt råd Inte Gugge, lät både logiskt och stämde överens med mina tankat jag hade innan.

Wish me luck!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sista fråga, ska jag ringa/sms henne om att vi behöver prata eller liknande, eller ska jag bara säga det direkt när vi träffas.
Alltså ska jag förbereda henne på att det är något på g? För hon brukar alltid vara så exalterad när vi ses på stationen...


   
SvaraCitera

a25zkmiz:

förbereda henne

Röstar jag på !!!!


   
SvaraCitera

a25zkmiz:

Detta har säkert diskuterats ett flertal gånger, men jag ställer frågan i alla fall.

Det var det dummaste jag någonsin hört.


   
SvaraCitera

a25zkmiz:

Jag menar varken jag eller henne har haft några problem alls.

a25zkmiz:

För hon brukar alltid vara så exalterad när vi ses på stationen...

Aw stackarn.. you're a heartbreaker heartbreaker!!!!


   
SvaraCitera

Över sms!

"Hörru, jag tror vi behöver ha en paus på obestämd tid. Jag vill träffa andra och ha skoj i livet, det är inte jag. Det är du."

Funkar alltid! [cool]


   
SvaraCitera

telefon, det blir bra.


   
SvaraCitera