Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag bete mig för att slippa alla kränkande påhopp?


Ämnesstartare

Howdy.

Det är nu tredje året jag ska försöka gå ettan på gymnasiet.
Jag är en väldigt egensinnig, obstinat, påstridig tjej. Har mina western boots och ofta skrikröda byxor.
Folk ändra hatar mig, eller älskar mig. ingen lämnas oberörd.
Har bestämda åsikter och är inte rädd för att uttrycka dem.
- Men. alla dessa saker innebär inte att jag är en idiot. jag är smart, och har uppfostran, och fasta principer om hur man gör och inte gör.

Frågan:
Nu när jag ska börja i en ny klass, estet bild och form.. (punkarna och gotharnas linje i princip)
Hur ska jag göra/inte göra, för att slippa vara den som alla tittar på och fnissar åt? som alla sneglar på och himlar med ögonen åt?

Utan att behöva bli en förtappad människa utan egen stil och vilja..?

Ni som brukar snegla på oss som har en egen stil och ett obekymrat sätt att bete sig på, varför gör ni det, och vad ska vi göra för att slippa er?!


   
Citera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Hur ska jag göra/inte göra, för att slippa vara den som alla tittar på och fnissar åt? som alla sneglar på och himlar med ögonen åt?

Gå endast i baskläder från kapphal och lindex. Ha en anonym frisyr och smält in i bakgrunden och lev ut din stil på fritiden [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Jag är en väldigt egensinnig, obstinat, påstridig tjej.

Om det verkligen stämmer, sluta bry dig om vad folk eventuellt tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Det är nu tredje året jag ska försöka gå ettan på gymnasiet

varför tog det tre år? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Gå endast i baskläder från kapphal och lindex. Ha en anonym frisyr och smält in i bakgrunden och lev ut din stil på fritiden

Om jag gör det kommer jag ta livet av mig tillslut..
det kommer bli höjden av självhat..
Det kan ju inte vara så att man måste göra sig själv till en människa utan minsta stolthet för att kunna överleva skolan?


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

western boots och ofta skrikröda byxor.

Åh vad snyggt [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Om det verkligen stämmer, sluta bry dig om vad folk eventuellt tycker.

Det är omöjligt med min bakgrund, och med det sätt folk beter sig på. det är omöjligt att inte få total depression när man varje gång man går in genom dörrn i klassrummet får tre eller fyra hånande blickar och två små fnitter åt sig..

tillslut pallar man inte slåss längre, skölden går tillslut sönder..

Alcea rosea:

varför tog det tre år?

Lång historia.
Första året pallade jag inte med skolan då jag hade fem tjejer av tio tjejer i klassen som var totala idioter, ingen gillade dem, alla var hela tiden på mig. varje dag, i en termin, räckte för att jag skulle sluta gå dit.

Andra året fick jag en major depression pga saker som hänt på sidan om skolan, så jag hamnade efter. att lärarna ljög och hela tiden gjorde massa skit för att rädda sina egna skinn i olika situationer gjorde inte alls saken bättre.

nu är det försök nummer tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

Åh vad snyggt

hur ironisk var du?


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

hur ironisk var du?

Inte alls? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

det är omöjligt att inte få total depression när man varje gång man går in genom dörrn i klassrummet får tre eller fyra hånande blickar och två små fnitter åt sig..

Obs: det spelar ingen roll över huvud taget vad andra har för åsikter om dig, det enda som bör vara relevant är din egen åsikt. Orka hindras av något så fånigt, och leva sitt liv utefter andras sociala spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Sluta ha excentriska kläder (om det du beskrev är sånt, jag vet inte vad western boots är och hur pass konstigt det är)
2. Sluta säga vad du tycker hela tiden, särskilt om det du tycker i andras öron kan låta efterblivet. Så som du formulerade texten ovan så framstår du som en sådan som ska tycka massa saker om allting, och har så "bestämda" åsikter att man inte ens kan diskutera dem utan att du helt enkelt är döv för all kritik.

Säger inte att så är fallet, men det är precis som en sådan du framstår.

Detta är enklaste sättet att slippa att folk drar sig undan/skrattar åt dig och så vidare. Sköter du punkt 2 på ett snyggt sett kommer du inte ens behöva genomföra punkt 1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

Inte alls?

Okej 😀
Tack..
Gillar ditt hår btw :3

Kråkslott:

Obs: det spelar ingen roll över huvud taget vad andra har för åsikter om dig, det enda som bör vara relevant är din åsikt. Orka hindras av något så fånigt, och leva sitt liv utefter andras sociala spel.

När dem börjar kalla dig för saker, vända sig om i klassrummet och fnittra, ständigt glo på dig, psyka dig i omklädningsrummet.. ständig vara på dig.. så börjar det spela roll. speciellt när hela ens skolgång har varit ett enda jävla mobbingtrauma.

jag lever inte efter andras sociala samspel. jag hatar dem. jag hatar alla. jag hatar livet. jag vill eg inte vara här. jag vill ändra världen.
men det kan jag inte.
Det är ju det som är problemet, att jag sticker ut, Hur mycket jag än försöker att inte göra det. att ta av sig kläderna och bete sig som er andra hjälper inte, det fördröjer bara tiden det tar för folk att börja trampa på mig.
så jag har mina kläder.
Så jag sitter hos psykologen.
Så jag sitter här med världens depression.
och världens hat mot omvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och
3. Sluta tro att folk antingen "hatar" eller "älskar" dig. De flesta lär bara antingen tycka att du är störande eller tycka att du är party. Inte ens i grundskolan "hatar" man någon för dess kläder. Åsikter möjligen, men har du den typen av åsikter folk vanligen känner hat inför, då kan jag inte säga att du inte förtjänar det.


   
SvaraCitera

Dark_solitude:

Okej 😀
Tack..
Gillar ditt hår btw

Heh fast inte lila längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vägrar man leva efter samhällets sociala regler kommer man att bl utstött. Säger inte att det är så det borde vara, särskilt inte om ens förbrytelser mest är att ha konstiga kläder och vara lite för tjatig och gnällig, men sån är världen. Glåpord och så är ju inget du borde behöva höra dock.


   
SvaraCitera