Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få ångestdämpande tabletter utskrivna?


Ämnesstartare

Hej!
Berättar bara lite. Jag är en tjej som har mått dåligt i över 6 år. Är deprimerad och äter medicin mot det. Pratar med psykolog. Jag har ätstörningar och skär mig. Har ångest i princip varje dag.

Behöver hjälp med hur jag ska kunna få ångestdämpande tabletter utskrivna eftersom det är nödvändigt.
Kan tillägga att jag har tagit de dock var de inte utskrivna till mig.
Allternativ 2 blir annars att beställa från nätet...


   
Citera

Hur ser de själva på självmedicinering? Jag hade väl först försökt att be om och frågat snällt, efter att jag har beskrivit problemen o.s.v. Om ej det fungerade kanske sagt att de ej ger mig något annat val än att beställa hem egna grejer. Vill de en väl då tycker jag att de borde överväga att skriva ut ngt ändå, jag menar, vem vet vad en kan få med posten liksom.


   
SvaraCitera

Om du behöver medicin så hade din psykolog skrivit ut det. Om någon som skar sig dagligen frågade om medicin hade jag inte gett det, inte om det inte verkligen behövs. 


   
SvaraCitera
reben

gå till läkarn?
anser den att det är nödvändigt lär den ju skriva ut annars kanske du ska se över andra alternativ. 

kan inte psykologen ge dig verktyg till att hantera ångesten? har du regelbunden kontakt med den?


   
SvaraCitera

Ångestdämpande medel är inte en bra långsiktig lösning då de är starkt beroendeframkallande.

Du kommer inte få de utskrivna om inte läkaren bedömer att du kan ta de med måtta utan att överdriva och fastna i beroende.


   
SvaraCitera

Det får man inte


   
SvaraCitera

Min syster har äntligen fått BRA ångestdämpande medicin som inte är sådär livsfarlig och kommer dock inte ihåg vad den heter men den skriver de hälst inte till mänskor under 18 år så ja om du vill få hjälp gå till bup eller vuxen psykiatrin. Finns inte så mycket mer att göra enligt mig.


   
SvaraCitera

Du verkar må så pass dåligt du borde bli inlagd på BUP, om jag ska vara ärlig. Det är för din skulle, du förtjänar vård och att få må bättre.


   
SvaraCitera