Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få bort min stora rumpa?


Ämnesstartare

Tjena!

Har sedan ungefär ett halvår tillbaka styrketränat, 3-4 ggr i veckan på gymmet. Har redan ett träningsprogram som jag är nöjd med men min fråga till er är följande:
Jag har en ganska stor rumpa och min fråga till er är, hur ska jag få bort den? Vill helt enkelt att den ska bli plattare. Är en kille på 15 år väger 70kg, och är ca 170 lång. Brukar träna ungefär såhär, mage rygg måndag, armar bröst tisdag, mage rygg onsdag, armar bröst torsdag, sedan ben kondition fredag, vila under helgen. Är det någon som vet en bra övning jag kan lägga till på fredagen? Och kanske någon övning jag kan göra själv hemma, förutom att jogga då och då?
När vi tränar ben brukar vi köra som följande, jogga 30 min, benlyft eller vad det heter, benpress, vader. Någon som vet en bra övning man kan slänga in? 🙂
Mvh


   
Citera

Om det är en fläskröv får du allt bränna fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Om det är en fläskröv får du allt bränna fett.

Så det är ba ut och jogga och käka mindre?


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Så det är ba ut och jogga och käka mindre?

Eftersom att du tränar antar jag att du vill förlora så lite muskler som möjligt, så ta och deffa ett tag om röven måste bort akut. Finns en massa bra guider bara du googlar.

Det går alltså ut på att följa en diet som ger dig lika mycket proteiner, men ett underskott på kalorier vilket leder till att kroppen måste bränna fett eller muskler. Och pga all protein så behöver inte kroppen bränna musklerna i lika hög grad eller något sånt.

Drick en kopp kaffe och ta en rask promenad på cirka 30 min varje morgon. Jogging är dåligt för muskeltillväxten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaka rumpaah.


   
SvaraCitera