Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få det att ta kortare tid


Ämnesstartare

Hej, jag har nu funderat på att köpa en hamster men mina föräldrar säger att jag måste visa att jag kan ta ansvaret för en hamster. Helt 7kt, de säger att om jag blev arg och smäller igen dörren dör den, och det gör den ju. Det skulle vara jätte 3vligt med en hamster. Mina föräldrar säger att jag måste klara av några veckor utan att få damp. De har helt fel bild av mig, JAG KAN TA HAND OM EN HAMSTER OCH VAD ÄR DET DE INTE FATTAR???Alltså måste jag visa dem att jag kan, har i ett år velat ha en hund men ingen skulle kunna ta hand om den på dagen. Hur ska jag korta av tiden från flera veckor till några da'r.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Varför vill du ha ett djur som nästan bara sover hela dagarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Varför vill du ha ett djur som nästan bara sover hela dagarna?

Dom är aktiva på natten och det vet jag men jag vill ändå ha en


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Dando: Hur ska jag korta av tiden från flera veckor till några da'r.

Vad menar du egentligen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dando: Helt 7kt, de säger att om jag blev arg och smäller igen dörren dör den, och det gör den ju.

Va?


   
SvaraCitera

Blev rörd av den här tråden.

På riktigt alltså.


   
SvaraCitera

"Jag skulle bada maja och ställde henne på badkarskanten och mamma ropade från köket..... osv.."


   
SvaraCitera

Dando:
Hej, jag har nu funderat på att köpa en hamster men mina föräldrar säger att jag måste visa att jag kan ta ansvaret för en hamster. Helt 7kt, de säger att om jag blev arg och smäller igen dörren dör den, och det gör den ju. Det skulle vara jätte 3vligt med en hamster. Mina föräldrar säger att jag måste klara av några veckor utan att få damp. De har helt fel bild av mig, JAG KAN TA HAND OM EN HAMSTER OCH VAD ÄR DET DE INTE FATTAR???Alltså måste jag visa dem att jag kan, har i ett år velat ha en hund men ingen skulle kunna ta hand om den på dagen. Hur ska jag korta av tiden från flera veckor till några da'r.

har haft 4 st 🙂 kände precis som du, hade hund men den såldes.. sen ville jag ha hamstrar..gick bra, dom är inte mkt till besvär..bara fylla på mat 3ggr i veckan, byta vatten varje dag o städa buren 1 gång i veckan samt låta hamstern kanske få en liten lekhage i ditt rum som du gjort själv o lägga ut lite stenar o gräs osv som en kan ha kul i o leta efter godis 😀 Så säg till dina föräldrar att du vill ha en nu för att visa att du kan ta ansvar :)Annars, håll ut! Sök massa på internet kanske om hur man tar hand om en hamster på bästa sätt, läs om mat och livsstil osv! 😀 


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Va?

hamstrar tål inte högljuda ljud 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du verkar våldsam. Vad har du för framtida planer för hamstern? Fascinerar insidan utav dens kropp dig? Alltså, tänker du skära i den och så? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

surething:

hamstrar tål inte högljuda ljud 🙂

Födde upp hamstrar när jag var typ tio, ingen har dött av höga ljud och vi är inte direkt tysta i min familj. 


   
SvaraCitera

har inte sagt att dom dör, men man ska va försiktig o respektera deras hörsel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

surething:
har inte sagt att dom dör, men man ska va försiktig o respektera deras hörsel.

Absolut, men detta gäller ju de allra flesta husdjuren. TS sa dock "dör" vilket fick mig att reagera. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Absolut, men detta gäller ju de allra flesta husdjuren. TS sa dock "dör" vilket fick mig att reagera. 

förstod det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Du verkar våldsam. Vad har du för framtida planer för hamstern? Fascinerar insidan utav dens kropp dig? Alltså, tänker du skära i den och så? 

Jag är inte våldsam, är du dum eller, tror du jag vill disikera den har du säkert fått något problem. Jag är inte ond. Fy ***, hur kan du ens tänka tanken, du gör mig rädd.


   
SvaraCitera