Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag få henne att må bättre?


Ämnesstartare

Igår så umgicks jag och två andra killar och en tjej efter skolan,  vi gick in till ett köpcentrum typ och vi köpte glass och sen gick vi ut på en brygga och där satt vi en lång stund och bara snackade och hade roligt. 

Sen när vi gick tillbaka till skolan så vet jag inte vad som hände men vi träffade tydligen någon tjej som vår tjejkompis inte tycker om och då började hon att tänka på sitt ex och hur illa han hade behandlat henne. 

Hon sa att han har slått henne och det gör man ju bara inte och han har kallat henne massa namn också och hon sa att hennes självförtroende var helt förstört pga. av honom men vi försökte att muntra upp henne och till slut så slutade hon gråta, asså hon grät bara och hon gjorde inget sånt där bölande ljud men man kunde verkligen se att hon verkligen var ledsen. 

Och jag har ju bara känt henne i en vecka och hon är riktigt modig som vågar berätta för oss,  men hon vågar inte berätta för sina föräldrar och hon är rädd för sitt ex. 

Jag vet inte hur jag ska göra,  jag känner mig som en skitstövel för att jag inte kunde hjälpa mer än vad jag gjorde igår för jag var tvungen att ta bussen hem. 

Jag tycker synd om henne och jag sa att ingen rör henne,  hon ska inte behöva vara rädd i skolan. Hon tror inte att hon klarar skolan därför att hon inte är smart,  men vi sa att hon är smart nog att inte vara med sitt ex. 

Hur kan jag eller vi hjälpa henne att må bättre?  Jag bryr mig faktiskt om henne även om vi bara har känt varandra i en vecka. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror att du först behöver veta lite mer om henne innan du kan veta hur du ska hjälpa henne på bästa sätt. Var först och främst någon finns där och lyssnar. Utifrån det jag har läst tycker jag att du redan vet hur man tröstar någon, lita på dig själv. 

Det där exet, vem du vem det är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:
Jag tror att du först behöver veta lite mer om henne innan du kan veta hur du ska hjälpa henne på bästa sätt. Var först och främst någon finns där och lyssnar. Utifrån det jag har läst tycker jag att du redan vet hur man tröstar någon, lita på dig själv. 

Det där exet, vem du vem det är?

Nej, tyvärr inte.


   
SvaraCitera

Prata med henne, hon kommer antagligen börja gilla dej väldigt mycket efteråt. Så gick det iaf för mej när jag var i en likadan situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Prata med henne, hon kommer antagligen börja gilla dej väldigt mycket efteråt. Så gick det iaf för mej när jag var i en likadan situation

Asså menar du "gilla" som i "intresserad" eller "gilla" som "kompis"? Jag är verkligen kass när det gäller tjejer och jag vet inte hur jag skulle bete mig om jag var kär i en tjej.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Asså menar du "gilla" som i "intresserad" eller "gilla" som "kompis"? Jag är verkligen kass när det gäller tjejer och jag vet inte hur jag skulle bete mig om jag var kär i en tjej.

Vet inte för hon började ignorera mej efter en tid, antar att hon försökte spela svår eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:

Vet inte för hon började ignorera mej efter en tid, antar att hon försökte spela svår eller nåt

Ok, men jag tror inte hon skulle vara intresserad i någon som mig, det är bara en känsla jag får av det hela.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Ok, men jag tror inte hon skulle vara intresserad i någon som mig, det är bara en känsla jag får av det hela.

Det kan du inte veta innan du lärt känna henne bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:

Det kan du inte veta innan du lärt känna henne bättre

Nej det är sant men hon verkar inte intresserad i mig på det sättet, hon verkar tycka om någon annan i vårt "gäng" eller vad man ska kalla det. Men förhoppningsvis så träffar jag någon tjej som känner likadant tillbaka nån dag.


   
SvaraCitera