Aviseringar
Rensa alla

HuR sKa JaG fÅ mOtIvAtIo N tIlL aTt PlUgGa??? [sad]


Ämnesstartare

jag måste plugga folkhögskola i två år för jag hoppa av gymnasiet :/ det känns supersurt livet ba flygar iväg .... ok ska va seriös nu...

Motivera mig! Är det verkligen så viktigt att få gymnasiebehörighet när jag inte ens vet vad jag vill bli. [cry][cry][cry][cry][cry]
känn som mitt liv hinner flyga iväg på två år sen e jag gammal,rutten,ful o äcklig!!!!

vet ej vad jag vil lbli!


   
Citera

tänk på vad du kommer ha för fördelar av att gå.
det kommer bli lättare för dig att få jobb, om du har gymnasiekompetens osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nja känns inte som att man får några vidare jobb av gymnasiet ba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du jobb?
Jag tror du måste få tid till att bestämma dig för vad du vill jobba med, och på så sätt få motivation till att plugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill plugga ivdare men kmr va typ 93939393 år då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Har du jobb?
Jag tror du måste få tid till att bestämma dig för vad du vill jobba med, och på så sätt få motivation till att plugga.

känner mer att de kmr bli skoj o plugga än jobba faktiskt särskilt när man bara kan få skitjobb
o har jobbat tillräckligt sen jag var 16 o e nu 19 orkar ej jobba känns som det inte ger någonting mer än pengar,vill ha en framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det någon bra sida där jag kan kolla alla utbildningar man kan ta när man har gymnasiegrej i bagaget så jag kanske kan ha en framtidsplan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

när man bara kan få skitjobb

Tänk på det. Att skaffar du inte gymnasiekompetens så kommer du endast kunna få skitjobb, det borde ju kunna motivera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utan gymnasiekompetens är man körd ute på arbetsmarknaden, oavsett om man inte vet vad man vill jobba med senare i livet. Borde vara nog för att motivera dig - och även med enbart gymnasiekompetens så ser det rätt dåligt ut gällande jobb i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Tänk på det. Att skaffar du inte gymnasiekompetens så kommer du endast kunna få skitjobb, det borde ju kunna motivera dig.

Jo,det e sant, ska skriva upp det på en motivationslapp jag ska ha nära sängen så jag kliver upp varje morgon...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Utan gymnasiekompetens är man körd ute på arbetsmarknaden, oavsett om man inte vet vad man vill jobba med senare i livet. Borde vara nog för att motivera dig - och även med enbart gymnasiekompetens så ser det rätt dåligt ut gällande jobb i framtiden.

Ja...

Angelize:

Finns det någon bra sida där jag kan kolla alla utbildningar man kan ta när man har gymnasiegrej i bagaget så jag kanske kan ha en framtidsplan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På studera.nu kanske något sådant finns, kolla runt där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta ej ag intresserad av
Skriva
redigera film
Skönhet
Allt mumbo jumbo som naturliga skönhetsprodukter, o sånna grejer ni vet produkter som e naturliga
Healing o sånna häxiga saker
personlig utveckling
o sånna flummiga grejer
livscoach
osv

finns det nån utbildning som man kan ta som harm ed sånt o göra efter gymnasiet


   
SvaraCitera

Angelize:

Finns det någon bra sida där jag kan kolla alla utbildningar man kan ta när man har gymnasiegrej i bagaget så jag kanske kan ha en framtidsplan

på studera.nu kan du söka alla kurser, men då krävs det att du vet vad du ska söka efter eller vart, om du inte orkar bläddra igenom en dåligt organiserad lista... annars kan du ju bestämma dig, jag vill läsa på t.ex. SU och så kollar du deras kurser och program!!!! finns på alla skolors resp. hemsider


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

hahah

Vad gör du ens på den här sidan alla hatar dig sluta skriv nonsens i mina seriösa trådar


   
SvaraCitera