Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag fråga.


Åtta

Renesmee:

ag menade bara att man tycker att det är lite känsligare att släppa ifrån sig sina "barn" om man bor i en storstad?

Jaha. Kanske. Jag vet inte, då jag ursprungligen kommer från den totala motsatsen till en storstad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jaha. Kanske. Jag vet inte, då jag ursprungligen kommer från den totala motsatsen till en storstad.

Åtta: Image

Renesmee: Image


   
SvaraCitera
Åtta

Renesmee:

Åtta:

Något i den stilen, ja. Fast vi hade höns, inte renar. [crazy]


   
SvaraCitera

Skulle förstå om hon inte ville släppa iväg dig om varken du eller hon hade träffat honom. Tyvärr är det svårt att diskutera med ens föräldrar när dom själva alltid tror att vet det bästa för en. 😛

Själv skulle jag ha tjatat tills öronen började blöda på henne. Hon har ju faktiskt ingen anledning att inte låta dig åka förutom att det är långt bort? Och det är ingen vidare anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1lillamy:

Själv skulle jag ha tjatat tills öronen började blöda på henne. Hon har ju faktiskt ingen anledning att inte låta dig åka förutom att det är långt bort? Och det är ingen vidare anledning.

nej du har rätt. det finns liksom ingen speciell anledning till att jag inte får åka till honom


   
SvaraCitera

upponer:

jag har gjort det nyss, och jag fick åka till honom, men problemet var med pengar. och hon lät inte alls glad bara irriterad. MEn jag hoppas de ordnar sig

nu kan du visa din mor att det kommer bli bra detta. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

nu kan du visa din mor att det kommer bli bra detta.

ja det ska jag göra 😀


   
SvaraCitera

Skulle nog övertala tills jag fick åka, har alltid varit en övertalare. Slipa upp dina argument och ta ett tillfälle då hon är bevekande. Tror inte att hon kommer tycka att det är speciellt moget att sticka iväg utan tillåtelse, men ja, det har vi nog alla gjort[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Skulle nog övertala tills jag fick åka, har alltid varit en övertalare. Slipa upp dina argument och ta ett tillfälle då hon är bevekande. Tror inte att hon kommer tycka att det är speciellt moget att sticka iväg utan tillåtelse, men ja, det har vi nog alla gjort

jag tycker inte heller det är så moget att bara åka utan att de vet om liksom. Jag tycker de är lite fel, för det kan ju bli stora problem i familjen och det vill man ju inte. Men visst alla gör vi ju saker som inte andra tycker om och vill att man gör.
men jag får åka nu så ska boka biljetter snart och dra iväg till min kille! men som sagt de är om ca 4 veckor[sad] jättee långt dit,...... jag döörrr !!![cry]


   
SvaraCitera

upponer:

men jag får åka nu

Asbra!

upponer:

jättee långt dit

Värre om du inte fått åka, du får se till att ha massor att göra fram till resan så du kan tänka på annat![y]


   
SvaraCitera

Hur kom det sig att dem ändrade sig?

Det är lätt att säga när man är ung att man "måste" och "vill". Sätt dig i dina föräldrars perspektiv, ha förståelse och om inte det fungerar så fråga om dem hade några relationer när dom var unga (dom är mindre oskydliga än vad man tror)

*borttaget*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte han åka till dig istället? Ni kan ta in på hotell. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Värre om du inte fått åka, du får se till att ha massor att göra fram till resan så du kan tänka på annat!

ja får planera massa saker som jag ska göra med mina kompisar och får plugga en massa... ska göra så tiden går fort till den helg jag längtar efter ! längtarrrrr så dett sviderr i hela kroppen[bigsmile][sad] både bra o dåligt. hehe tacktack!


   
SvaraCitera

flyttade 40 mil när jag var 16
den var endast möjligt pga: 1 års tjat

har 1 på flera sätt ganska sträng moder men hon har alltid låtit mig göra saker hon märkt varit viktiga för mig och alltid stöttat mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

flyttade 40 mil när jag var 16
den var endast möjligt pga: 1 års tjat

har 1 på flera sätt ganska sträng moder men hon har alltid låtit mig göra saker hon märkt varit viktiga för mig och alltid stöttat mig

okej men det blev väl bra för dig iaf då?

jag har också väldigt hård moder...lite för hård ibland faktiskt. och hon är en stark och ganska kall person också så det blir svårt att hantera, vet inte riktigt hur man ska göra. Men jag har pratat med henne o frågade om jag fick åka och jag grät, så hon ändrade sig ! hon sa att jag fick åka men hon tycker inte om det men det skiter jag i, eftersom det är detta jag vill så hon får ta o acceptera min vilja också [y]


   
SvaraCitera