Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag gå tillväga?


Ämnesstartare

Hej! 
Okej, så det är en kille som jag träffade för ca två år sen, men har inte alls pratat mycket med honom så jag känner honom inte så bra. Men han verkar som världens trevligaste person, de få gånger som vi har pratat och umgåtts med varandra. Han gör mig väldigt glad och får mig alltid att le, men trots att mina kompisar säger att dem är säkra på att "jag har känslor för honom" så är jag väldigt osäker själv. Först och främst skulle jag bara vilja lära känna honom och bli bättre vän med honom innan jag ens funderar på ett förhållande med honom (jag vet ju inte ens om han känner samma sak). Vi är vänner på Facebook och skriver till och från där, och jag vill verkligen lära känna honom bättre, men jag vet inte hur jag ska göra. Jag är rätt blyg och extremt rädd för vad han ska tycka, att han helt enkelt inte vill lära känna mig, även om han alltid verkar glad och ler mycket åt mig när vi träffas. Så, det jag undrar är, har ni några tips på hur jag ska uttrycka mig? Ska jag bara skriva att jag skulle vilja lära känna honom bättre eller skulle han tolka det på fel sätt, att jag vill vara mer än vänner?  Tacksam för svar!

/ förvirrad tjej 


   
Citera

tycker inte riktigt att det finns någon poäng med att skriva att du vill lära känna honom bättre, det räcker med att bara prata med honom så sker det automatiskt ju

om du skriver och frågar hur läget är så kommer det säkert upp massor av samtalsämnen beroende på vad han svarar (om han inte är en sådan där oskön person som bara svarar med ett ord och ":P" men då är han inget att ~hänga i granen~)


   
SvaraCitera

Man skriver sällan att man vill lära känna någon bättre. Det bara händer. Kom på några bra samtalsämnen eller kör sanning eller konka. 


   
SvaraCitera