Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra för att få jobb nästa år?


Ämnesstartare

Tjabba hur ska jag göra för att få jobb nästa år? Vilka slags ställen ska man söka på? När ska man börja leta? Hur ska man gå till väga? Och vad är grejen med att man inte äns kan ringa upp och säga att jag inte fått jobbet? Fyller 17 i år och ska börja andra ring.

Blir så jävla deppig och förbannad när man ser jämngamla jobba och när man hör att kompisar jobbar. Sen känns det helt jävla hopplöst för då blir det samma visa nästa sommar och likadant med att söka fast jobb efter gymnasiet. 


   
Citera

Kontakta arbetsgivare TIDIGT, typ i januari/februari. Kolla med kompisar eller släktingar om de känner någon som behöver anställa, alla jobb är inte utannonserade. Jag sökte till typ 10-15 ställen, 2 erbjöd mej jobb och nu har jag avtal fram till januari med bra lön. Jag gick en teoretisk gymnasielinje och hade egentligen ingen arbetserfarenhet så nej det är inte omöjligt. 

Själv märkte jag stor skillnad efter att jag blev 18, då var det många som verkade intresserade men typ ingen ville ha mej då jag var 16/17.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går det att ta bort tråden/inlägget? Vill ta bort pga rädd för att bli outad. Går inte att ändra heller.


   
SvaraCitera

thedude3000: Går det att ta bort tråden/inlägget?

Endast om man ber en mod/admin snällt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Endast om man ber en mod/admin snällt.

Okej hur kommer man i kontakt med en mod/admin ska man skicka ett pm eller bara skriva i tråden?


   
SvaraCitera

thedude3000: Okej hur kommer man i kontakt med en mod/admin ska man skicka ett pm eller bara skriva i tråden?

PM är de som gäller. Vilka som är moderatorer ser du i länken nedan.

http://ungdomar.se/om-oss


   
SvaraCitera

ja detta med att hitta jobb är inte lätt, ja blev arbarbetslös 1 år efter studenten fast de va mest pågrund av arbetsförmedlingen, men vilken linje går du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det nödvändigtvis för sent i år? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

PM är de som gäller. Vilka som är moderatorer ser du i länken nedan.

http://ungdomar.se/om-oss

Det brukar dock räcka med att anmäla sin egna tråd men visst


   
SvaraCitera

VARFÖR TRÅD BORT?
intressant tråd!?


   
SvaraCitera
milste

BlomkålsPaprika:
Kontakta arbetsgivare TIDIGT, typ i januari/februari. Kolla med kompisar eller släktingar om de känner någon som behöver anställa, alla jobb är inte utannonserade. Jag sökte till typ 10-15 ställen, 2 erbjöd mej jobb och nu har jag avtal fram till januari med bra lön. Jag gick en teoretisk gymnasielinje och hade egentligen ingen arbetserfarenhet så nej det är inte omöjligt. 

Själv märkte jag stor skillnad efter att jag blev 18, då var det många som verkade intresserade men typ ingen ville ha mej då jag var 16/17.

Bra svar


   
SvaraCitera

My dreams are her:

PM är de som gäller. Vilka som är moderatorer ser du i länken nedan.

http://ungdomar.se/om-oss


   
SvaraCitera