Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra för att orka med skolan?


Ämnesstartare

Tjena jag är en 15 årig kille som tränar 3-4 gånger i veckan fotboll och spelar en del dator, är med kompisar och bara tar det lugnt.

Grejjen är att jag inte pallar med alla läxorna. Jag sitter istället och kollar på TV och tänker att jag ska göra de om 1 timme. Plötsligt är klockan 10 och läxorna är inte gjorda.

Så här blir det hela tiden iprincip vilket gör att jag missar många uppgifter osv. Hur ska jag göra för att orka med??


   
Citera

Vill du göra dom så gör du dom, simpelt som fan! 

Tydligen så vill du inte, skit i det då för helvete, du är 15, ditt val blir knappast livsavgörande.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vill du göra dom så gör du dom, simpelt som fan! 

Tydligen så vill du inte, skit i det då för helvete, du är 15, ditt val blir knappast livsavgörande.. 

Fick precis reda på att jag är 2,5 poäng från att komma in på mitt preliminära val så jag börjar fundera mycket på hur det blir i framtiden om jag inte skärper mig.


   
SvaraCitera

2,5p Förvirrad då behöver du väl bara höja 1 ämne typ?


   
SvaraCitera

WinterTime:

Fick precis reda på att jag är 2,5 poäng från att komma in på mitt preliminära val så jag börjar fundera mycket på hur det blir i framtiden om jag inte skärper mig.

2,5 poäng? Hur räknas poängen idag om man får fråga? På min tid så vare: 

G - 10p

VG- 15p

MVG- 20p

(Vet att ni får betyg A-F)


   
SvaraCitera

Försök att inte sätta på datorn eller liknande när du kommer hem utan kör på med plugg på en gång. På så vis kan du inte fastna trots att du "bara skulle äta mellis och ta det lungt ett litet tag", eller vad du nu tänkt dig.

Är nog mest en rutin man måste få in tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

2,5 poäng? Hur räknas poängen idag om man får fråga? På min tid så vare: 

G - 10p

VG- 15p

MVG- 20p

(Vet att ni får betyg A-F)

E-10 p D-12,5p C-15p B-17,5 A- 20p


   
SvaraCitera

WinterTime: E-10 p D-12,5p C-15p B-17,5 A- 20p

Okay! Men om ett F ger 0p förstår jag inte hur du kan sakna 2,5? borde du inte sakna minst 10 då?? 

Mvh/ någon med enbart grundskolematte med sig i livet  

Edit: Förstår vad du menade nu!!!! att programmet du har sökt kräver ett högra betyg från dig i något ämne.. Mmm, men kämpa på! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okay! Men om ett F ger 0p förstår jag inte hur du kan sakna 2,5? borde du inte sakna minst 10 då?? 

Mvh/ någon med enbart grundskolematte med sig i livet  

Edit: Förstår vad du menade nu!!!! att programmet du har sökt kräver ett högra betyg från dig i något ämne.. Mmm, men kämpa på! 

Precis tack så mycket 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okay! Men om ett F ger 0p förstår jag inte hur du kan sakna 2,5? borde du inte sakna minst 10 då?? 

Mvh/ någon med enbart grundskolematte med sig i livet  

Edit: Förstår vad du menade nu!!!! att programmet du har sökt kräver ett högra betyg från dig i något ämne.. Mmm, men kämpa på! 

Men tänk så här. Vi har exakt samma betyg i alla ämnen förutom i ett där han har ett D i ämnet där jag har ett E. E-10 p och D är 12,5 p

Alltså ligger han 2,5 p över mig 🙁


   
SvaraCitera

WinterTime:

Men tänk så här. Vi har exakt samma betyg i alla ämnen förutom i ett där han har ett D i ämnet där jag har ett E. E-10 p och D är 12,5 p

Alltså ligger han 2,5 p över mig 🙁

Gör läxan nu för i helvete om du vill in på det där programmet! *Sparkar dig i baken* 


   
SvaraCitera

Sov och ät ordentligt. Se till att göra läxor/uppgifter innan du sätter dig framför TV:n eller datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jo, jag förstod det senare, därav "Edit". Glad

Gör läxan nu för i helvete om du vill in på det där programmet! *Sparkar dig i baken* 

haha ja såg det sen så då tog jag bort kommentaren hehe 😉  

Jag ska in på det där jävla programmet!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Försök att inte sätta på datorn eller liknande när du kommer hem utan kör på med plugg på en gång. På så vis kan du inte fastna trots att du "bara skulle äta mellis och ta det lungt ett litet tag", eller vad du nu tänkt dig.

Är nog mest en rutin man måste få in tror jag.

stämmer säkert!


   
SvaraCitera

WinterTime: Jag ska in på det där jävla programmet!!!

Gött snack, sätt lite fart nu då! OBS: blir det alldeles för stressigt så ta det lugnt bara.  


   
SvaraCitera