Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Okej, nu är det såhär att min klass har börjat prata om att åka på klassresa. Så kom vi in på att åka utomlands, på t.e.x språkresa. Eller bara utomlands och hälsa på någon skola och kolla omkring. 

Problemet är bara att jag inte vill åka utomlands, och hela klassen verkar jätteglada och supertaggade för det. Så hur ska jag lägga fram att jag inte vill? Jag tycker väldigt mycket om min klass och vi har väldigt bra sammanhållning. Så man kan säga vad man tycker och våga, alla är jättesnälla. Men just med det här känns det svårare. På fredag den här veckan ska vi ha bestämt oss för vad vi vill göra, för att börja samla ihopp pengar. Vi ska isåfall åka i vår. 

Ska jag säga nu att jag inte vill åka eller ska jag spela med, hjälpa till att samla ihopp pengar och sen bli "sjuk" när det är dags att åka? Eller är det för uppenbart, att bli sjuk då? 

Känner att Liseberg eller nått skulle räcka för mej Blink

Så hur tycker ni att jag ska göra? Säga nu, vänta ett tag eller har ni någon annan idé?

Funderar även på att bara prata med min handledare. 

Men hur tycker ni att jag ska göra? Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Vill alla utom du så finns det inte mycket att göra förutom att lägga fram ditt förslag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att du har andra planer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är alltid bra att prata med fröken eller magister om vad man tycker. Är säker på att dom har alternativ. Vilket land hade dom tänkt sig? Och varför känner du att du inte vill hänga på? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är anledningen till att du inte vill följa med? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte heller såna saker. Tycker inte du ska förstöra för dom andra, utan bara va hemma. Win win för alla parter. 🙂


   
SvaraCitera